برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از نیمه دوم مهرماه

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: نیمه دوم مهرماه سال جاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با شعار "سینما، سرزمین خیال" برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی امروز _شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰_ در آئین گرامیداشت روز ملی سینما همراه با افتتاحیه نمایشگاه پوسترهای ادوار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان سال قبل در شرایط همه گیری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد. لازم بود برای حمایت از سینمای کودکان و نوجوانان جشنواره فعال بماند.

وی افزود: نیمه دوم مهرماه سال جاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با شعار "سینما، سرزمین خیال" به صورت آنلاین و ترکیبی از فضای حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه سینما خیال هر مخاطبی را به پرواز در می‌آورد، تاکید کرد: سینما موقعیت‌های مختلف و فرصت‌ها را در عرصه خیال به ما نشان داده است. سینما سرزمین خیال و جشنواره عرصه‌ای برای تقدیر از افرادی است که برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند و فیلم می‌سازند؛ البته سینما می‌تواند پرورش دهنده نسل خلاق باشد.

حجتی با اشاره به اینکه در جشنواره سی و چهارم سعی‌می کنیم نقاط قوت جشنواره سال قبل را پررنگ و نقاط ضعف را برطرف کنیم، گفت: یکی از جوایز جشنواره امسال به بهترین اثر از نظر کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده که یکی از مهم‌ترین جوایز جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از فردا ثبت نام داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان آغاز خواهد شد، از همه کودکان و نوجوانان دعوت کرد که برای داوری فیلم‌های جشنواره ثبت نام کنند.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تاکید کرد: نحوه داوری فیلم‌های جشنواره سی و چهارم به زودی اعلام خواهد شد. امروز همزمان با گرامیداشت روز ملی سینما در گالری "نقش خانه" حوزه هنری اصفهان نمایشگاهی از پوسترهای ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شده است.

حجتی با اشاره به المپیاد فیلمسازی گفت: المپیاد فیلم سازی اتفاق مهمی در کنار جشنواره بود که در دوره‌های گذشته فعال شد تا پرورش نسل را در کنار جشنواره داشته باشیم و امسال نیز همچنان المپیاد فیلمسازی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان هفته قبل به پایان رسید و شاهد مشارکت خوب فیلمسازان برای این جشنواره بودیم.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار امیدواری کرد با مشارکت و همدلی امسال نیز شاهد برگزاری جشنواره به صورت مجازی و بخشی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

کد خبر 521252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.