آغاز به کار سراج الدین حقانی به عنوان وزیر کشورافغانستان

رهبر شبکه حقانی و معاون رهبر گروه طالبان امروز شنبه کارش را بعنوان سرپرست وزارت کشور افغانستان در دولت در حالی آغاز کرد که نام وی در فهرست سیاه سازمان ملل متحد ثبت است.

به گزارش ایمنا، پلیس فدرال آمریکا جایزه دستگیری سراج الدین حقانی را از پنج میلیون دلار به ۱۰ میلیون دلار افزایش داده است.

حقانی در مراسم آغاز بکارش در وزارت کشور افغانستان گفت که عفو آنها علیه مقامات سابق دولت سیاسی نه بلکه شرعی بوده و به همین دلیل از تمام افراد گروه طالبان خواست که پس از این علیه مقامات سابق از کلمات نامناسب مانند مزدور، قاتل، مجرم و غلام استفاده نکنند.

وی تأکید کرد: مردم افغانستان در این مدت بسیار زیاد آزار و اذیت شدند و هیچ کسی حق بدرفتاری با آنها را ندارند و اگر افراد این گروه با مردم بدرفتاری کنند، آنها باید علیه افرادی که با آنها رفتار نادرست کرده اند، شکایت کنند و به شکایت‌های آنها رسیدگی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، نام ۱۷ تن از اعضای کابینه جدید گروه طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارد و طالبان از این سازمان خواسته است که نام افراد آنها را از این فهرست خارج کنند.

اگر دولت طالبان از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشود، دولت آینده بشدت با چالش مواجه خواهد شد زیرا از یک طرف دارایی‌های این کشور در آمریکا بلوکه شده و از طرف دیگر جامعه جهانی از کمک به طالبان خودداری خواهد کرد و این گروه نمی‌توانند از درآمدهای داخلی بودجه دولت را تأمین کنند.

گروه طالبان که بارها به جامعه جهانی قول داده بودند دولت فراگیر تشکیل می‌دهند، برخلاف تعهدات خود کابینه‌ای متشکل از رهبران این گروه معرفی و اعلام کردند که با انتقاد شدید داخلی و خارجی مواجه شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 521242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.