شهردار آینده به تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اصفهان توجه کند

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری گفت:یکی از مهمترین مطالبات از شهردار آینده اصفهان، رسیدن به توسعه پایدار از طریق دسترسی به درآمدهای پایدار و مستمر در شهرداری برای تغییر چهره شهر و تضعیف ماهیت مصرف گرایی شهر است تا اصفهان به یک شهر توسعه یافته تبدیل شود.

میلاد پارسافر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهمترین مطالبات از شهردار آینده اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که کلانشهر اصفهان از آن رنج می‌برد، موضوع آلودگی هوا است که انتظار می‌رود شهردار آینده اصفهان برای مقابله با آن راهکارهای بنیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرعت بخشی به تکمیل خطوط مترو و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری باید مورد توجه شهردار آینده قرار گیرد، افزود: با توجه به افزایش تورم و گرانی‌ها و البته منابع مالی محدود آنگونه که باید موفقیت در این بخش حاصل نشده است.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری تصریح کرد: تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی برای انجام سفرهای درون شهری از دیگر ضروریات برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است، همچنین زمانبندی حرکت اتوبوس‌های شهر و رعایت ثانیه و دقایق اعلام شده از طریق تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس با هدف اعتمادسازی برای شهروندان جهت استفاده از اتوبوس‌های شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید به اهمیت ساخت تراموا یا مونوریل با مشارکت بخش خصوصی برای کاهش ترافیک شهر اصفهان، ادامه داد: موضوع دیگر که باید شهردار آینده اصفهان مورد توجه قرار دهد، اصلاح و بازنگری مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در شهر است زیرا در شهری که اهتمام برای ایجاد مسیرهای دوچرخه جهت افزایش رغبت شهروندان به استفاده از این وسیله پاک و ارزان وجود دارد، باید دقت بیشتری در ایجاد مسیرها صورت گیرد تا امنیت دوچرخه سواران شهر برقرار شود.

پارسافر با بیان اینکه شهردار آینده اصفهان باید برای مقابله با فرونشست زمین برنامه داشته باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به درآمد پایدار برای شهرداری به جای فروش تراکم و دریافت عوارض از شهروندان باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مطالبات از شهردار آینده اصفهان، رسیدن به توسعه پایدار از طریق دسترسی به درآمدهای پایدار و مستمر در شهرداری برای تغییر چهره شهر و تضعیف ماهیت مصرف گرایی شهر است تا اصفهان به یک شهر توسعه یافته تبدیل شود.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر افزایش جلب همکاری و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: باید قوانین دست و پاگیر از سر راه فعالیت سرمایه گذاران در شهر برداشته شود و فرآیندها برای فعالیت آنها تسهیل شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها جهت اجرای پروژه‌های مختلف در شهر باشیم.

کد خبر 521170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.