نشست‌های اروپایی در مورد آینده مذاکرات برجام «سازنده» بود

رابرت مالی در راستای مذاکره درباره احیای برجام ابتدا به مسکو و سپس پاریس سفر کرده است.

به گزارش ایمنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جمعه ۱۹ شهریور از نشست‌های «سازنده» خود با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خبر داده است.

رابرت مالی در توییتی نوشته است، مجموعه‌ای از نشست‌های سازنده را در پاریس با همکاران اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در مورد آینده مذاکرات برجام و اهمیت بازگشت سریع به اجرای متقابل به پایان رساندیم.

رابرت مالی در راستای مذاکره درباره احیای برجام ابتدا به مسکو و سپس پاریس سفر کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین روز پنجشنبه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کرده بود. او گفت‌وگوهای خود را با معاون وزیر امور خارجه روسیه «مثبت و سازنده» توصیف کرد.

سفر رابرت مالی به مسکو و پاریس در حالی انجام شده است که مذاکرات احیای برجام در وین پایتخت اتریش به درخواست ایران در اواخر خردادماه سال جاری متوقف شده است.

این در حالی است که آمریکا و سه کشور اروپایی حاضر در برجام از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران طی این مدت ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها از ایران خواسته تا هرچه سریع‌تر این مذاکرات را از سر بگیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که ایران به طور جدی فعالیت‌های بازرسان این نهاد سازمان ملل را تضعیف کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 521166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.