واکسن ترکیبی برای پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا

شرکت مدرنا واکسنی ترکیبی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های آنفلوآنزا و کرونا تولید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت داروسازی مدرنا اخیراً اعلام کرده است که در حال تولید واکسنی است که بتواند علاوه بر دوز تقویتی واکسن کرونا، همزمان مانع بروز بیماری آنفلوآنزا شود. این شرکت طی بیانیه‌ای اظهار کرده است که سعی دارد بازار واکسن علیه بیماری‌های تنفسی را به کنترل خود درآورد.

شرکت مدرنا در حال انجام دادن آزمایش‌های بالینی برای ارائه واکسنی است که می‌تواند ویروس سین سیشیال تنفسی را در میان بزرگسالان کنترل کند، این ویروس شایع‌ترین علت بیماری تنفسی در میان کودکان است؛ البته بزرگسالان نیز پس از آلوده شدن به این ویروس علائمی شبیه به سرماخوردگی را تجربه می‌کنند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دوز تقویتی واکسن کرونا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در میان افراد بالای ۶۰ سال را به میزان ۸۶ درصد کاهش می‌دهد. بنابراین انتظار می‌رود که شرکت مدرنا میلیاردها دلار برای واکسن تقویتی خود سودآوری داشته باشد، این سود با اضافه شدن واکسن آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌ها چند برابر خواهد شد.

شرکت مدرنا در تلاش است که مجوز تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا را از دولت آمریکا دریافت کند، البته سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای ثروتمند درخواست کرده است برنامه‌های مربوط به تزریق دوز تقویتی را متوقف کنند، زیرا هنوز فرآیند واکسیناسیون در کشورهای فقیر به سطح قابل رضایتی نرسیده است.

کد خبر 521148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.