بافت تاریخی باید منبع درآمد ارومیه شود

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بافت تاریخی هویت ارومیه محسوب می‌شود لذا باید احیا شده و از طریق جذب گردشگران به منبع درآمد شهرداری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور در جمع خبرنگاران بافت تاریخی را یکی از منابع کسب درآمد و شاکله صنعت گردشگری در شهرهای جهان دانست و اظهار کرد: بافت تاریخی هویت ارومیه محسوب می‌شود لذا باید احیا شده و از طریق جذب گردشگران به منبع درآمد شهرداری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ارومیه یکی از شهرهای تاریخی کشور و دارای بافت تاریخی در هسته مرکزی است، اظهار کرد: توجه به این بافت با مدیریت ویژه و مستقل محقق می‌شود بنابراین برای احیای بافت تاریخی شهر ارومیه باید یک شهردار مستقل انتخاب کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: این شهردار را می‌توان از فارغ‌التحصیلان رشته‌های تاریخ، هنر و معماری اسلامی و ایرانی انتخاب کرد و از علاقمندان و متخصصان داخلی شهرداری ارومیه در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی آن استفاده کرده و از ظرفیت‌هایشان بهره جست.

وی با بیان اینکه شهردار بافت تاریخی از نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در راستای احیای بافت تاریخی استفاده کرده و در هماهنگی کامل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما نسبت به نسل‌های آینده نیز مسئول هستیم و بافت‌های تاریخی شهر همانطور که از گذشتگان به ما یادگار مانده‌اند باید برای آیندگان نیز به طور مطلوب و شایسته حفظ شود.

خلیل پور احیا دروازه‌های داخل شهر ارومیه را یکی از مهمترین مسائل پیش رو برای مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: ضروری است که خانه‌هایی با ارزش معماری و تاریخی قابل توجه برای آیندگان حفظ شود زیرا شناسنامه شهر در حوزه‌های معماری و شهرسازی محسوب می‌شوند.

کد خبر 521112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.