احتمال ابتلای کودکان به کووید طولانی‌مدت کمتر از بزرگسالان است

داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کودکان کمتر از بزرگسالان تحت تأثیر علائمی قرار می‌گیرند که به مدت یک ماه یا بیشترپس از ابتلاء به کووید ۱۹ باقی می‌مانند و یا عود می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از فاکس نیوز، بر اساس داده‌های مطالعه‌ای که به تازگی در انگلیس منتشر شده است تنها حدود چهار درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید ۱۹ پس از گذشت یک ماه دارای علائم این بیماری بوده‌اند همچنین خستگی، سردرد و از دست دادن حس بویایی در کودکان نیز از جمله شایع‌ترین شکایات بوده و عمدتاً تا دو ماه پس از ابتلاء به این بیماری برطرف شده است.

طبق داده‌های این مطالعه جدید، احتمال بروز علائم طولانی مدت کووید ۱۹ در کودکان نیز وجود دارد هرچند که نشانه‌ها و عوارض طولانی مدت و مداوم در مقایسه با بزرگسالان را ندارند.

سرفه و درد قفسه سینه از جمله علائم طولانی مدتی هستند که گاهی اوقات حتی پس از ابتلای خفیف و یا بدون علامت به کووید ۱۹ نیز در کودکان مشاهده می‌شوند.

شیوع سویه مسری دلتا، برخی پزشکان را در مورد خطر ابتلای کودکان به نوع شدید و طولانی مدت کووید ۱۹ نگران کرده است.

با این حال به دلیل احتمال عواقب درازمدت ابتلاء به کووید ۱۹ در کودکان، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که حتی پس از بهبودی از نوع بدون علامت این بیماری نیز به طور مرتب و تا زمان مورد نیاز پیگیری‌های پزشکی و سلامت آنان انجام شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 520971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.