تاسیس مراکز آموزش والدگری در مادرید

شورای شهر مادرید در ابتدای ماه سپتامبر اعلام کرد که مراکز آموزش والدگری تحت عنوان "Casa Grande" را افتتاح کرده است تا خانواده‌های دارای فرزندان خردسال را به معاشرت و یادگیری از سایر خانواده‌ها تشویق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف این مراکز اجتماعی تازه تأسیس شده این است که به کودکان اجازه دهند دوستان جدیدی پیدا کنند و والدین آنها نیز یاد بگیرند که چگونه در انجام وظایف والدگری بهتر عمل کنند.

شرکت در جلسات این مراکز رایگان است و تنها شرط حضور این است که کودکان باید زیر چهار سال سن داشته باشند. در سال‌های اولیه به دنیا آمدن فرزند، والدین اغلب احساس می‌کنند که از نظر اجتماعی منزوی شده‌اند. همین حس باعث می‌شود بسیاری از پدر و مادرها متوجه نباشند که آیا وظیفه والدگری را به خوبی انجام می‌دهند و آیا فرزندان خود را به درستی تربیت می‌کنند یا خیر. این مراکز به منظور فراهم آوردن فرصت معاشرت والدین و فرزندان آن‌ها، در خارج از ساعت کار و مهد کودک فعالیت می‌کند.

این پروژه نوعی حس "هم نوعی مشترک" را برای همه خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد. در این مراکز هر جلسه با پذیرایی و فعالیت‌های آماده سازی آغاز می‌شود. پس از آن یک فعالیت مشترک با آهنگ، خواندن داستان یا بازی انجام می‌شود. سپس کارگاه‌های آموزشی و ارائه نکات والدگری توسط کارشناس برگزار می‌شود؛ در همین حین نیز والدین تجربیات و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و کودکان نیز با سایر هم‌سالان خود به بازی مشغول می‌شوند.

هر مرکز دارای یک تیم بین رشته‌ای از متخصصان آموزش دیده در زمینه روانشناسی و آموزش اجتماعی است که در مراقبت‌های اولیه دوران کودکی و خانواده تخصص دارند. والدین می‌توانند با سوالات مربوط به فرزندپروری و مسائلی که ممکن است با آن روبرو شوند، به این متخصصان مراجعه کنند.

علاوه بر این برای افزایش پویایی و نشاط مرکز، هر ماه برنامه‌های شاد موسیقی و خواندن یا انجام فعالیت‌های پلاستیکی برگزار می‌شود که طی آن والدین و کودکان هر دو با درست کردن کاردستی از پلاستیک‌ها به خطرات روزافزون آن‌ها بیشتر آگاهی پیدا می‌کنند.

تاسیس مراکز آموزش والدگری در مادرید

کد خبر 520921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.