دغدغه‌های مالی نباید تمرکز بازیکنان را بهم بریزد/ هیچ ترسی از رقبا نداشتیم

«از نظر مالی حمایت‌های خیلی کمی از ما شده است. مخصوصاً در رشته‌ها تیمی این قضیه بیشتر است. تیم والیبال نشسته یکی از معدود تیم‌های مدال‌آور پارالمپیک است و درست نیست که دغدغه‌های مالی تمرکز بازیکنان را بهم بریزد. واقعاً در این شرایط جامعه وضعیت خوبی نداریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال نشسته کشورمان باز هم در مسابقات پارالمپیک در حد و انتظارات یک قهرمان ظاهر شد و توانست برای هفتمین بار، قهرمان مسابقات پارالمپیک توکیو شود. عملکرد خوب بازیکنان و کادر فنی نشان داد این تیم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و باید از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

به همین بهانه با سیدمحمد حسین حسینی، بازیکن تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و ذوب‌آهن اصفهان گفت و گویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از پارالمپیک توکیو صحبت کنید، فکر می‌کردید باز هم روی سکو بروید؟

بله؛ روی سکو رفتن ما تقریباً قطعی بود، اما فکر و تمرکزمان برای قهرمانی معطوف شده بود. تمام تیم پتانسیل بالایی داشتند و از نظر فنی یک سر و گردن از دیگر تیم‌ها بالاتر بودند و همین مسئله باعث شده بود دغدغه‌ای نداشته باشیم.

در خصوص بازی‌های این دوره بگویید، سخت‌ترین بازی‌ها با چه تیمی‌هایی بود؟

حریف اصلی ما از سال ۲۰۰۰ تیم بوسنی است. آنها تیم خوبی هستند، اما نمی‌دانم در این سال‌های اخیر چه اتفاقاتی برای تیمشان افتاده است. در واقع نفرات جدید به تیم بوسنی اضافه نشده است، نفرات قدیمی هستند، سن بازیکنانشان بالا رفته و عملکرد خوبی ندارند. دیگر حریف خوب ما، روسیه بود که در فینال با آنها دیدار کردیم. قبل از اعزام به رقابت‌ها بازی دوستانه‌ای با آنها برگزار کردیم و شناخت نسبی از آنها داشتیم. یک ست را در بازی فینال مقابل روسیه از دست دادیم که دلیل آن غرور بازیکنان بود.

با توجه به اینکه یکی از رقبای اصلی تیم ایران بوسنی بود، دیدار با بوسنی را چطور دیدید؟

در این تورنمنت بوسنی خود را ضعیف نشان داد، البته این را باید بگویم که تیم ما واقعاً قوی و خوب ظاهر شد. در واقع تسلط بالایی روی حریفان داشتیم و هیچ ترسی از آنها نداشتیم و توانستیم بوسنی را شکست دهیم.

هادی رضایی به عنوان سرمربی، رکورد فوق العاده‌ای را با تیم ملی والیبال نشسته به ثبت رسانده است. در مورد سرمربی تیم صحبت کنید.

رضایی از سال ۱۹۸۸ خودش در تیم ملی بود. سابقه و شناخت مناسبی از شرایط والیبال نشسته کشورمان دارد و نزدیک ۴۰ سال است در این رشته فعالیت می‌کند. او اسطوره‌ای برای رشته ما و در قامت مربیگری نیز موفق ظاهر شده است. قهرمانی‌ها و رزومه او همه چیز را نشان می‌دهد و واقعاً چیزی برای گفتن نمی‌ماند.

از عملکرد و شرایط خودتان برایمان بگویید. شرایط خودتان در پارالمپیک توکیو چطور بود؟

تیم اول مسابقات شدیم، بنابراین بهترین بازیکنان را در اختیار داشتیم تا به این دستاورد مهم برسیم. بنده هم باید سطح عملکردم را به گونه‌ای بالا می‌بردم تا بین بهترین‌ها و جمع بازیکنان خوب کشورمان قرار بگیرم. شرایط برایمان خیلی سخت بود. وضعیت والیبال ایستاده قابل مقایسه با نشسته نیست. در والیبال ایستاده حرکات و جا به جایی ها با پاها همراه است و ضربات با دست اجرا می‌شود، اما در والیبال نشسته هر دو فعالیت با دست‌ها انجام می‌شود و همین، کار را سخت می‌کند. اینکه برای قهرمانی در رقابت‌ها باید سطح عملکردها بسیار بالا رود، واقعاً شرایط سختی را برای بازیکنان رقم می‌زند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو نفر سیزدهم لیست قرار گرفتم و نتوانستم همراه تیم باشم، اما برای قرار گرفتن در لیست تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پارالمپیک توکیو خیلی سختی کشیدم. این نخستین تجربه پارالمپیک من بود و توانستم تا جایی که ممکن بود به موفقیت تیم کمک کنم.

مرتضی مهرزاد دیگر هم تیمی شما عملکرد خوبی در این تورنمنت داشت و مورد توجه دیگر تیم‌ها و مسئولان پارالمپیک قرار گرفت.

مهرزاد بازیکن خیلی خوبی است. او در مسابقات مورد توجه دیگر تیم‌ها بود. مرتضی خیلی با اخلاق است و سعی می‌کند در همه شرایط به تیم کمک کند. او بی حاشیه به کارش ادامه داد و در این بازی‌ها نیز تمرکز خودش را روی مسابقات گذاشته بود. این در حالی است که چند باری که قبل از بازی نیمه نهایی و فینال با هم صحبت کردیم می‌گفت از فکر بازی‌ها خوابم نمی‌برد. در دو دیدار حساس برابر بوسنی و روسیه سعی کرد وزنه‌ای برای تیم‌مان باشد و در این راستا موفق بود.

از دغدغه‌هایتان بگویید. ورزشکاران پارالمپیکی ما همگی این روزها با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نمی‌دانم چه بگویم. مشکلات زیاد است. ۳۵ سال سن دارم و ۱۸ سال است در والیبال نشسته فعالیت می‌کنم. از نظر مالی حمایت‌های خیلی کمی از ما شده است. مخصوصاً در رشته‌ها تیمی این قضیه بیشتر است. تیم والیبال نشسته یکی از معدود تیم‌های مدال‌آور پارالمپیک است و درست نیست که دغدغه‌های مالی تمرکز بازیکنان را بهم بریزد. واقعاً در این شرایط جامعه وضعیت خوبی نداریم. از مسئولان ورزش کشور در خواست دارم به مشکلات ما ورزشکاران رسیدگی کنند. من هم مثل دیگر بازیکنان تیم مشکلاتی همچون نیاز به ملک شخصی دارم. در واقع سرپناهی می‌خواهیم تا بتوانیم راحت‌تر از گذشته فعالیت کنیم.

در تیم ذوب‌آهن اصفهان فعالیت می‌کنید و از اواخر مهرماه باید به مصاف حریفان بروید. در خصوص شروع لیگ جدید والیبال نشسته صحبت کنید.

سال گذشته باشد نفرات تیم ملی خیلی خوب در بین تیم‌های لیگ برتر تقسیم شده بودند. تیم‌ها تقریباً شرایط یکسان و دو یا سه بازیکن ملی پوش در اختیار داشتند. امسال نیز فکر می‌کنم شرایط مشابه است. به نظر می‌رسد لیگ خوب و جذابی را نظاره‌گر باشیم. باید دید شرایط شیوع کرونا در کشور چگونه پیش می‌رود تا مشخص شود برگزاری بازی‌ها متمرکز است یا به شیوه رفت و برگشت. تیم ذوب آهن هم با هدایت آقای رحیمی در لیگ حضور خواهد داشت و باید ببینیم شرایط برایمان چطور پیش می‌رود.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 520917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.