آخرین نتایج ارزیابی خطر ناشی از واریانت Mu برای افراد واکسینه شده

عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: اگرچه همچنان واریانت دلتا به عنوان مهمترین واریانت" موجب نگرانی از طرف سازمان جهانی بهداشت معرفی می‌شود، اما بررسی‌ها در خصوص شناسایی و فهم بیولوژیک و پزشکی واریانت های جدید بسیار مهم است و به نظر می‌رسد که واریانت مو از این نظر از کاندیدهای مهم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در اینستاگرام خود نوشت:

"در سی آگوست ۲۰۲۱، سازمان جهانی بهداشت واریانت "مو" را به عنوان یک واریانت جدید "مورد توجه" طبقه بندی کرد و اعلام کرد که "ارزیابی مقایسه‌ای ویژگی‌های این ویروس و خطرات مربوط به سلامت عمومی" آن را به عنوان اقدام اولیه در پاسخ به ظهور این واریانت دنبال می‌کند.

اگرچه همچنان واریانت دلتا به عنوان مهمترین واریانت" موجب نگرانی از طرف سازمان جهانی بهداشت معرفی می‌شود، اما بررسی‌ها در خصوص شناسایی و فهم بیولوژیک و پزشکی واریانت های جدید بسیار مهم است و به نظر می‌رسد که واریانت مو از این نظر از کاندیدهای مهم می‌باشد.

در تحقیقی که اخیراً منتشر شده است، نشان داده شد که واریانت Mu در برابر سرم‌های دوره نقاهت کووید و افراد واکسینه شده با واکسن فایزر- بیوان‌تک بسیار مقاوم است.

مقایسه مستقیم پروتئین‌های مختلف اسپایک ویروس عامل کووید نشان داد که پروتئین اسپایک Mu در برابر خنثی سازی با واسطه سرم، مقاوم‌تر از سایر واریانت های شناخته شده تا کنون است، شامل مورد توجه (VOI) و موجب نگرانی (VOC). این شامل نوع بتا یا آفریقای جنوبی هم می‌شود است که مقاوم‌ترین واریانت شناخته شده در برابر سرم‌های دوره نقاهت و واکسینه شده تا به امروز است.

از آنجایی که شکست ایمنی حاصل از بیماری طبیعی یا واکسن عفونت با واریانت های جدید در حال ظهور است، نگرانی عمده‌ای در طول همه گیری فعلی کووید در این خصوص پیش آمده است و این یافته‌ها از اهمیت زیادی برای سلامت عمومی برخوردار است. نتایج این تحقیق به ارزیابی بهتر خطر ناشی از واریانت Mu برای افراد واکسینه شده ، قبلاً آلوده و یا هنوز مبتلا نشده کمک می‌کند. "

آخرین نتایج ارزیابی خطر ناشی از واریانت Mu برای افراد واکسینه شده

کد خبر 520873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.