۲۰۰ هزار زنبور عسل در خوابگاه‌های دانشجویی!

زنبورداران وین سالانه حدود ۶۰ کیلوگرم عسل تولید می‌کنند که بخشی از آن با همکاری دانشجویان شهر به دست می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر وین از زیستگاه جدید برای بیش از ۲۰۰ هزار زنبور عسل رونمایی کرد که در پشت بام ساختمان خوابگاه دانشجویی شهر قرار گرفته است. زنبورهای خوابگاه نشین ابتکاری از زنبورداری منطقه وین است که متخصص در نگهداری کلونی زنبورها و تولید عسل تازه در شهر است.

برای حمایت از کندوها و جمعیت زنبورها، از فضای سبز اطراف محل اقامت دانشجویان برای کاشت درختان میوه و گل استفاده می‌شود تا از وجود گرده تازه در ماه‌های تابستان اطمینان حاصل می‌شود.

۲۰۰ هزار زنبور عسل در خوابگاه‌های دانشجویی!

شهرها اغلب به عنوان زیستگاه کاملی برای زنبورها در نظر گرفته می‌شوند چراکه پارک‌ها، باغ‌بام‌ها و حتی گلدان‌های موجود در بالکن‌ها منبع تغذیه خوبی برای زنبورها فراهم می‌آورند. بر اساس ایده جدید، از سقف خوابگاه‌ها به عنوان نوعی "املاک" رایگان برای زنبورها استفاده می‌شود.

ایده اصلی پشت این اقدام ترویج مجدد ورود زنبورها به محیط شهری است تا سطح تنوع زیستی را ارتقا دهند. گرده افشانی و بارور کردن گیاهان یکی از مهم‌ترین وظایف زنبورهاست. وجود زنبورها نه تنها برای بهبود کمیت فضاهای سبز و باغ‌های شهری پر فایده است بلکه کیفیت گیاهان منطقه را نیز به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. به همین علت، اغلب باغداران و کشاورزان برای ارتقای کیفیت مزارع خود کندوهای زنبورعسل را در زمین‌های خود قرار می‌دهند.

۲۰۰ هزار زنبور عسل در خوابگاه‌های دانشجویی!

زنبورداری وین وظیفه مراقبت از کندوها را بر عهده دارد و هر بار حدود ۶۰ کیلوگرم عسل ناب تولید می‌کند؛ حال فایده این طرح برای دانشجویان چیست؟ خبر خوب اینجاست که بخشی از عسل تولید شده به دانش آموزان ساکن در ساختمان اختصاص می‌یابدو این ترتیب هر دو طرف از وجود زنبورها بیشترین نفع را می‌برند.

کد خبر 520860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.