عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۸ شهریورماه

در این بسته خبری از احداث بوستان ۱۴ هکتاری در بدنه بلواری در سنندج تا بازگشت روشنایی به پارک‌های بجنورد و تداوم بهسازی و مرمت معابر گرگان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

ابلاغ حکم شهرداری ساری

پس از اعتماد اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری به جواد طالبی و انتخاب وی به عنوان شهردار ساری، احمد وحیدی وزیر کشور شخصاً حکم شهرداری ساری را طی مراسمی به وی ابلاغ نمود.

خط کشی محوری میدان امام خمینی زرند با اعتبار یک میلیارد ریال

محمد جواد عربپور، رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری زرند از اتمام عملیات خط کشی محوری میدان امام خمینی خبر داد و گفت: اجرای این خط کشی نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان داشته است و تأثیر بسزایی در روان سازی ترافیک این میدان ایفا خواهد کرد.

بازگشت روشنایی به پارک‌های بجنورد

محمدرضا موفق، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد تصریح کرد: خاموشی پارک‌ها همزمان با شیوع بیماری کرونا و با هدف جلوگیری از حضور شهروندان به بوستان‌ها و پارک‌ها برابر مصوبات ستاد استانی کرونا در دستور کار قرار گرفته بود در حالی که خاموشی بوستان‌ها مانعی بر تجمع افراد نبود بلکه به ناامنی حاصل از تجمع برخی جوانان سنت شکن و بی قانون دامن زد لذا مکاتباتی با مدیران استانی مبنی بر درخواست شهرداری برای بازگشت روشنایی به پارک‌ها به منظور امکان نظارت بیشتر بر این امکان انجام گرفت و در پاسخ به این مکاتبه، دادستان بجنورد با روشنایی ۲۰ درصد از ظرفیت تأسیسات موجود در بوستان‌ها موافقت و دستور آن را به شهرداری ابلاغ کردند.

احداث بوستان ۱۴ هکتاری در بدنه بلواری در سنندج

فواد کریمی، مدیر شهرداری منطقه ۲ سنندج با بیان اینکه احداث حریم سبز در بدنه بلوارها باعث طراوت بخشیدن و ارتقای سطح سیما و منظر بلوارهای سطح شهر می‌شود، گفت: بلوار دکتر حسینی یکی از بلوارهای سطح منطقه است که بدنه آن خاکی و از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و امسال در راستای توسعه سرانه فضای سبز و ساماندهی این بلوار عملیات نهال کاری رفیوژ آن اجرا شد و عملیات احداث بوستان ۱۴ هکتاری تفریحی، ورزشی و فرهنگی در بدنه این بلوار نیز آغاز شده است.

تداوم نهضت بهسازی و مرمت معابر شهری گرگان

نهضت بهسازی و مرمت (روکش و لکه گیری) آسفالت‌های معابر و محلات سطح شهر گرگان که از ماه گذشته مطابق دستور مجید سعیدی سرپرست شهرداری گرگان آغاز شده بود، همچنان با قدرت ادامه دارد.

راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری سمنان

وحید پرویزی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری خبر داد.

احداث پارک بزرگ ۹ هکتاری در فاز دو صدرا

بهزاد پرنیان، شهردار صدرا گفت: با تصویب شورای این شهر به زودی کلنگ ساخت پارک ۹ هکتاری در فاز ۲ صدرا به زمین زده خواهد شد.

ایستگاه پمپاژ آب دهخدا بر مدار بهره برداری

محمد صالح صالحی، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و تأمین پایدار آب غیر شرب، الکترو پمپ شناور ۱۱۰ کیلو وات ایستگاه پمپاژ چاه آب دهخدا پس از بازسازی کامل بر مدار بهره برداری قرار گرفت.

سطل‌های زباله زنجان مکانیزه می‌شود

منصور سلطانی محمد، سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه سطل‌های زباله منطقه یک شهر زنجان مکانیزه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه جمع‌آوری زباله‌های منطقه یک شهرداری زنجان به پیمانکار واگذار شده و در متن قرارداد نیز آمده است، شهرداری متعهد می‌شود رفته‌رفته این منطقه را به سطل زباله مکانیزه، مجهز کند.

کد خبر 520843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.