بهره برداری از سایت موزه همدان تا پایان امسال

شهردار منطقه یک همدان از اتمام پروژه سایت موزه میدان امام(ره) شهر همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: هم اکنون این طرح بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، مسعود دهبانی صابر با اشاره به اینکه ۱۱ میلیارد تومان تاکنون از منابع شهرداری برای طرح سایت موزه میدان امام (ره) شهر همدان هزینه شده است، افزود: این مبلغ به پیمانکار مربوطه پرداخت شده و طی چند ماه آینده این سایت تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه عملیات نماکاری سایت موزه در حال انجام است و آب‌نمای نواری نیز در محل اجرا خواهد شد اظهار کرد: پس از پایان کار، اداره میراث فرهنگی آثار به دست آمده را به محل سایت موزه باز می‌گرداند.

شهردار منطقه یک همدان خاطرنشان کرد: گرمایش از کف در رمپ‌های موجود در محل سایت موزه انجام می‌شود تا در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم و نیز درخت‌های چند ساله برای میدان امام (ره) در نظر گرفته شده که به زودی کاشته می‌شود.

دهبانی صابر تاکید کرد: سایت موزه میدان امام (ره) اولین سایت موزه ایران است و به جهت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم‌نظیرترین فضاها در جهان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 520820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.