۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
هتلی برای دوچرخه‌ها در نروژ!

مدیران اسلو، پایتخت نروژ این روزها گام‌های بلندی برای کاهش انتشار کربن برداشته‌اند؛ اخیرا پارکینگی برای دوچرخه‌ها در مرکز یک فضای سبز احداث شده است که با زیبایی تمام، شهروندان را به دوچرخه‌سواری و پارک وسیله‌های خود در آن دعوت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نروژ در مسیر رسیدن به هدف صفر کاهش کربن گام برداشته و دولت آن، مدیران شهرهای مختلف را به ارائه و پیاده‌سازی نوآوری‌های خود در این زمینه سوق داده است. شهردار اسلو تا کنون اقدامات زیادی برای پایدارسازی شهری اجرا کرده اما در اقدام اخیر خود، باعث شگفتی مدیران سایر شهرها شده است. پارکینگی بسیار زیبا در قلب یکی از فضاهای سبز احداث شده که به علت زیبایی منحصر به فرد، نام هتل دوچرخه را برای خود به ارمغان آورده است.

هتل برای دوچرخه‌ها در نروژ!

شاید در نگاه اول هتل دوچرخه تنها یک پارکینگ زیبا به نظر برسد اما بازدیدکنندگان با دقت بیشتر به امکانات و طراحی منحصر به فرد آن پی می‌برند. این سازه اعجاب‌انگیز در بامی سبز از گل‌ها و گیاهان بومی پوشیده شده ضمن اینکه سقف آن را شیارهایی در بر گرفته است که نور طبیعی را به داخل هدایت می‌کند. علاوه بر این، حصارهایی که دور تا دور هتل را در خود محصور کرده، اگرچه چشم‌اندازی باز به آن بخشیده با این حال، امنیت کامل را برای دوچرخه‌ها به ارمغان آورده است.

هتل برای دوچرخه‌ها در نروژ!

چنانچه از بیرون به پارکینگ دوچرخه جدید اسلو نگاه شود چنین به نظر می‌رسد که این مکان امتدادی از فضای سبز اطراف است حال آنکه سطحی شیب‌دار دوچرخه‌سواران را به چندین متر زیر زمین هدایت می‌کند و پلکانی نیز برای بازگشت آن‌ها به سطح زمین احداث شده است.

اقدام جدید مدیران اسلو برای ایجاد هتل دوچرخه در پی تعهد آن‌ها به ممنوعیت تردد وسایل حمل و نقل موتوری در مرکز شهر اتفاق افتاد که در این راستا تا کنون استراتژی‌های متعددی پیاده شده است. به عنوان مثال، تا کنون بیش از ۷۰۰ محل پارک خودرو جای خود را به پارکینگ‌های دوچرخه داده که این امر به سهم خود در ترویج دوچرخه‌سواری میان مردم بسیار مؤثر واقع شده است.

هتل برای دوچرخه‌ها در نروژ!

کد خبر 520721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.