شناسایی ۸۰۰ کودک کار در اصفهان/ترک تحصیل کودکان پیگیری می‌شود

مدیر انجمن حمایت از کودکان ‌کار اصفهان، گفت: در حال ۸۰۰ کودک کار در اصفهان شناسایی شدند که تعداد ۲۵۰ نفر از آنها تاکنون مورد حمایت قرار گرفته‌اند، در جهت توانمندسازی این کودکان تلاش می‌شود برای حمایت تحصیلی آنها با کلاس سواد آموزی بررسی وضعیت تحصیل آنها را دنبال کنیم.

نوید مسائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انجمن حمایت از کودکان کار اصفهان در مرحله اول شناسایی کودکان کار به صورت میدانی است، بعد از آن مراجعه به محل زندگی آنهاست که در این مرحله وضعیت خانواده از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی بررسی می‌شود و بعد روند تشکیل پرونده با اولویت‌بندی این کودکان صورت گرفته و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

۲۵۰ کودک مورد حمایت انجمن هستند

وی اضافه کرد: در حال ۸۰۰ کودک کار در اصفهان شناسایی شده است که ۲۵۰ نفر از آنها به وسیله انجمن مورد حمایت قرار گرفته‌اند، حمایت‌ها بیشتر ارائه بسته آموزشی، کلاس‌های سوادآموزی، کلاس‌های تقویتی و برگزاری دوره‌های آموزش خیاطی، آرایشگری، کار با لوازم خانگی و آموزش انجام کارهای مختلف به آنها است.

مدیر انجمن حمایت از کودکان کار اصفهان، تصریح کرد: اکثر این کودکان بدسرپرست هستند یا پدر آنها بیمار یا از کارافتاده یا دچار اعتیاد است، در حال حاضر مهمترین حمایت توجه به مسائل حقوقی این کودکان، هویت و موارد پزشکی و سلامت آنها است که به وسیله انجمن انجام می‌شود.

مسائلی، خاطرنشان کرد: این انجمن تلاش می‌کند با تکیه بر فعالیت‌های گروهی و داوطلبانه اعضای خود، در بهبود وضعیت زندگی کودکان، و در زمینه‌هایی مانند آموزش، فرهنگی، حقوقی، بهداشتی، اطلاع رسانی، مددکاری و روانشناسی مشارکتی فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: در بخش معاونت حقوقی این انجمن تلاش بر رفع مشکلات حقوقی این کودکان مانند عدم هویت تعدادی از آن‌ها مدنظر بوده است و مطالبات آن‌ها از طریق رایزنی با سازمان‌های دولتی شامل بهزیستی، اداره اتباع خارجی، آموزش و پرورش و شهرداری انجام می‌شود.

ارائه مشاوره و خدمات مددکاری با حمایت از کودکان

مدیر انجمن حمایت از کودکان کار اصفهان، گفت: ارائه خدمات روانشناسی با بهره‌گیری از بهترین متدها به کودکان و خانواده‌های آنها به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان صورت می‌گیرد و در زمینه سلامت روان این کودکان هم سعی بر این بوده تا مشاوره‌های فردی و گروهی را برای کودکان و خانواده‌های آنها برگزار کنیم.

مسائلی، تاکید کرد: ارائه خدمات فرهنگی مؤثر و کارآمد به وسیله کمیته‌های انجمن و دیگر سازمان‌های مردمی، خدمات مددکاری با شناسایی و حمایت از کودکان کار با بهره گیری از امکانات و خدمات موجود صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش خدمات آموزشی کاربردی در جهت توانمندسازی این کودکان تلاش می‌شود برای حمایت تحصیلی آنها با کلاس سواد آموزی بررسی وضعیت تحصیل آنها را دنبال کنیم و پیگیر این موضوع باشیم تا کودکان دچار ترک تحصیل نشوند.

کد خبر 520709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.