۳۰۰ کارگاه بازیافتی در شهر کرمان پلمب شد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ کارگاه بازیافتی در محدوده‌ی شهر کرمان پلمب شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمود ایرانمنش اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای طرح آرام‌سازی محله‌ها و برخورد با کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز در شهر کرمان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان از طریق «کمیسیون بند بیست» و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، کارگاه‌های بازیافتی را پلمب کرده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان ادامه داد: از مجموع کارگاه‌های غیرمجاز واقع در محدوده‌ی شهری بیش از ۳۵ درصد آنها با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، تخلیه و به خارج از محدوده‌ی شهری منتقل شدند.

ایرانمنش با اشاره به اینکه مشکل آلایندگی کارگاه‌های بازیافتی و هم‌جواری آنها با مناطق مسکونی همواره گریبان‌گیر شهر کرمان بوده است، تصریح کرد: برخوردهای قانونی برای مقابله با این معضل شهری در صورتی مؤثر است که تمام زنجیره‌ی مدیریت پسماند، ازجمله طرح تفکیک از مبدا، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان در کنار برخوردهای قانونی، منجر به کاهش این مکان‌های آلاینده در جوار منازل مسکونی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان به‌منظور ساماندهی این مشاغل، مکانی را خارج از محدوده‌ی شهری در نظر گرفته است، اضافه کرد: در این راستا پیگیری‌های لازم از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی برای اختصاص زمین مناسب در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در این خصوص از مراجع مربوطه استعلام گرفته شده و با پیگیری و همراهی فرمانداری و استانداری کرمان در حال رفع مشکل واگذاری زمین هستیم.

کد خبر 520681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.