ارز دیجیتال شیبا اینو + کیف پول، سرنوشت، قیمت، صرافی و آینده SHIBA INU

رمزارز شیبا در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط فردی ناشناس ملقب به “ریوشی” ایجاد شد. این میم کوین از الگوریتم ERC-۲۰ پیروی می‌کند که یک توکن مبتنی بر بستر اتریوم است.

به گزارش ایمنا، عملکرد قابل توجه قیمت شیبا در سال ۲۰۲۱ سبب شد تا توجه بیشتر تریدرها و سرمایه گذاران بازار رمز ارزها را به سرمایه گذاری و یا ترید آن جلب شود. شیبا اینو که یک ارز شوخی (میم کوین) است و از دوج کوین الهام گرفته است نماد یک سگ با نژاد ژاپنی را به خود اختصاص داده است. دنیای ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است. از زمانی که بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال مورد توجه قرار گرفت، تا به امروز تعداد بی‌شماری رمزارز معرفی شده است. بسیاری از مواقع ارزهای دیجیتال در ابتدای معرفی به بازار، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما با گذر زمان و تجربه یک رشد قیمت زیاد بر سر زبان‌ها می‌افتند. یکی از ارزهای دیجیتال که به همین صورت مشهور شده ارز شیبا است.

شیبا اینو چیست؟

کلمه شیبا اینو نام یک سگ است که نژاد ژاپنی دارد. در ابتدا این سگ نماد ارز دیجیتال دوج کوین بود اما پس از مدتی با روی کار آمدن ارز شیبا به عنوان نماد و نام این ارز نیز شناخته شد. این تحلیل وجود دارد که شیبا اینو به عنوان یکی از توکن‌هایی به شمار می‌رود با الهام گرفتن از دوج کوین به وجود آمده است. در بازار کریپتو این رمزارز به عنوان قاتل دوج کوین نیز شناخته می‌شود. روندها در بازار نشان می‌دهد که این رمز ارز در تلاش است تا دوج کوین را پشت سر گذاشته و برای همیشه از آن پیشی بگیرد.

شیبا اینو در واقع یک سکه به شمار نمی‌رود و بلاک‌چین مستقل خود را ندارد، ارز دیجیتال شیب (Shib) در واقع نوعی توکن به شمار می‌رود. ارز شیبا اینو (Shiba Inu) به عنوان یک توکن ارز دیجیتال در بستر اتریوم فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو + کیف پول، سرنوشت، قیمت، صرافی و آینده SHIBA INU

چه کسی شیبا اینو را ساخته است؟

کس به طور دقیق نمی‌داند. سازنده شیبا اینو نیز مانند سازنده بیت کوین هویت اصلی خود را فاش نکرده است و فقط یک نام مستعار تحت عنوان ریوشی درباره این خالق در دسترس است. در ابتدای معرفی توکن های شیب نیمی از توکن ها در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ برای اثبات سهام قفل شد و نیمی دیگر را به حساب کیف پول ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم، ارسال کرد. بوترین در مقداری از این توکن ها را برای کمک‌های بشر دوستانه به هند اهدا کرد و باقی مانده را توکن ها را سوزاند که در ابتدا منجر به سقوط قیمت شیبا شد.

تفاوت‌های شیبا با دوج کوین

  • دوج کوین دارای بلاکچین اختصاصی خود است اما ارز شیبا بر بستر اتریوم قرار دارد.
  • دوج یک کوین است ولی شیبا یک توکن است.
  • دوج کوین با فرایند استخراج تولید می‌شود ولی ارز شیبا اینگونه نیست و از ابتدا تمام توکن‌های شیبا در شبکه قفل شد.
  • تعداد دوج کوین بی نهایت است ولی شیبا مقدار ۱۰۱۵ توکن دارد.

وایت‌پیپر شیبا اینو

تیم شیبا در ابتدا وایت پیپری برای ارز شیبا ارائه نکرده بود اما با با گذشت زمان توسعه دهندگان وایت پیپر ارز شیبا را در دسترس همگان قرار دادند این تیم وایت پیپر خود را با نام ووف پیپر (Woof Paper) منتشر کرد.

ارز دیجیتال شیبا اینو + کیف پول، سرنوشت، قیمت، صرافی و آینده SHIBA INU

صرافی‌های شیبا اینو

  • یونی سواپ (Uniswap): راه اندازی این صرافی از تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ صورت گرفته است. این صرافی بسیار مناسب مبادله توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ است.
  • گیت (Gate.io): این صرافی در کشور چین راه اندازی شده است و در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده است. صرافی Gate.io خدمات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد و یکی از آنها معاملات مارجین است.
  • پولونیکس (Poloniex): صرافی پولونیکس در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. این صرافی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق سیستم عامل‌های اندروید و ios به این صرافی دسترسی داشته باشند.
  • صرافی زیروایکس (۰x): یکی از پروتکل‌های نقدینگی است که امکان تبادل دارایی‌های نظیر به نظیر را در بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند.
  • وان اینچ (۱inch): کاربران در این پلتفرم علاوه بر مبادله رمز ارزها می‌توانند از طریق سفارشات محدود مبادلات خود را در این صرافی انجام دهند.
  • صرافی هو (Hoo): یک پلتفرم معاملاتی بسیار پیشرفته
  • بیت مارت ( BitMart): یک صرافی متمرکز که در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرده است و بستر مناسبی برای مبادله این ارز است.
  • بیلکسی ( Bilaxy): این صرافی ادعا می‌کند که از بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان کاربر دارد. این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • هات بیت (Hotbit): صرافی هات بیت در ژانویه ۲۰۱۸ تأسیس شد و از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو + کیف پول، سرنوشت، قیمت، صرافی و آینده SHIBA INU

کیف پول‌های شیبا اینو

کیف پول نوع کیف پول پلتفرم‌های پشتیبانی شده ذخیره سازی چند ارزی رابط کاربری
تراست نرم افزاری موبایل (آی او اس / اندروید) دارد ساده
متامسک نرم افزاری

موبایل (آی او اس / اندروید)

تحت وب

دارد ساده
اتمیک نرم افزاری

موبایل (آی او اس / اندروید)

دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس، دبیان، فدورا)

دارد ساده
کوینومی نرم افزاری

موبایل (آی او اس / اندروید)

دسکتاپ

دارد ساده
لجر نانواس سخت افزاری دارد حرفه‌ای
ترزور

سخت افزاری

دارد حرفه‌ای

برنامه‌های شیبا اینو

ارز شیبا در ابتدا هدف خاصی را دنبال نمی‌کرد و فقط به عنوان یک میم کوین وارد این عرصه شد، از چند ماه تیم توسعه دهنده‌ی شیبا از راه‌اندازی صرافی شیبا سواپ (Shiba Swap) خبر دادند شیبا به دنبال ایجاد بهترین اکوسیستم غیر متمرکز است که به گفته‌ی خالق این ارز دیجیتال اولین گام برای رسیدن به این هدف صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ است.

ارز دیجیتال شیبا اینو + کیف پول، سرنوشت، قیمت، صرافی و آینده SHIBA INU

پیش‌بینی آینده شیبا اینو

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba) توسط وب‌سایت تریدینگ بیستس (TradingBeasts) و وب‌سایت ولت اینوستور (Wallet Investor)

تریدینگ بیستس و ولت اینوستور پیش‌بینی‌های خود را بر اساس داده‌های تاریخی انجام می‌دهند، انتظار دارند قیمت توکن شیبا اینو رشد کند. بر اساس نظریه این سایت‌های تجزیه و تحلیل، شیبا سرمایه‌گذاری خوبی است. با توجه به داده‌های فعلی در مورد شیبا اینو، قیمت آن را تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۰.۰۰۰۰۱۰۲ می‌دانستند که البته شیبا فراتر ظاهر شد و در صرافی‌ها تا قیمت ۰.۰۰۰۰۳۵۲۸ نیز معامله شد. طبق پیش‌بینی سرمایه‌گذاران وب‌سایت ولت اینوستور، قیمت شیبا اینو در حال افزایش است.

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba) توسط وب‌سایت لانک فورکست (Longforecast)

پیش‌بینی وب‌سایت لانک فورکست نشان می‌دهد که بدون شک قیمت این توکن افزایش می‌یابد. از زمان راه‌اندازی، این ارز دیجیتال دارای نوسانات طبیعی قیمت است. طی پنج سال، لانک فورکست پیش‌بینی می‌کند که این توکن با ۵۵۵٪ افزایش به ۰.۰۰۰۰۴۰۹۴ دلار برسد. بنابراین، شیبا یک ارز خوب برای سرمایه گذاران بلند مدت است.

قیمت شیبا اینو

نمی‌توان گفت که هر رمز ارزی که رشد قیمت بالایی را تجربه کند، شت کوین (کوین‌های فاقد ارزش ذاتی) است. اما واقعیت این است که شت کوین‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند، همگی یک دوره رشد قیمتی بسیار سنگین را تجربه کرده‌اند. ارز شیبا نیز از زمان عرضه تا به امروز مسیر صعودی پرشتابی را طی کرده است. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت به سراغ ارز شیبا نروید.

در حال حاضر قیمت یک واحد از توکن شیبا ۰.۰۰۰۰۲۵ دلار (۲۶ مهر ۱۴۰۰) است و بیشترین قیمت آن ۰.۰۰۰۰۵۲ دلار بوده است.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

با پذیرش گسترده، قیمت شیبا اینو تخمین‌زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۰۰۴ دلار برسد. با توجه به داده‌ها و نظرات تحلیلگران رمزنگاری، قیمت Shiba در صورت پیروی از الگوی رشد فعلی می‌تواند تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ تا ۰.۰۰۰۰۵۳ دلار باشد. به طور مشابه، حداقل و حداکثر قیمت توکن‌های شیب به ترتیب ۰.۰۰۰۰۴۵ دلار و ۰.۰۰۰۰۶ دلار است.

رشد شیبا

نوسانات قیمتی شدید به عنوان یک اصل پذیرفته شده در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. سعی کنید روندها و اخبار را در این بازار به خوبی مورد رصد قرار دهید، ابزارهای تحلیلی خود را در این بازار تقویت کنید و به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید. ارز شیبا در حال حاضر با قدرت رسانه رشد کرده است ولی هنوز برنامه‌ی خاصی را به اجرا در نیاورده است.

کد خبر 520617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.