ساماندهی کشف‌رود ردیف بودجه ویژه نیاز دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری بهداشت سلامت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد گفت: ساماندهی کامل این رودخانه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه بوده و در تلاشیم تا با کمک استاندار خراسان رضوی و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست، بسیاری از موانع موجود را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن کریم دادی در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه ساماندهی رودخانه کشف رود و احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد، اظهار کرد: ساماندهی کشف رود به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات زیست محیطی کلانشهر مشهد در دهه‌های اخیر مطرح بوده و امید است با مدیریت واحدی که در حال حاضر با محوریت شهرداری مشهد شکل گرفته، بتوان برای همیشه بسیاری از معضلات زیست محیطی موجود در این رودخانه را رفع کرد.

وی افزود: ساماندهی کامل این رودخانه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه بوده و در تلاشیم تا با کمک استاندار خراسان رضوی و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست، بسیاری از موانع موجود را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری بهداشت سلامت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: تا کنون اقدامات بسیار مطلوبی در این حوزه شده و عرصه‌های گسترده درختکاری شده در حریم این رودخانه، علاوه بر ارتقای کیفیت زیست محیطی شمال شهر مشهد، می‌تواند به یکی از تفرجگاه‌های اصلی این کلانشهر در سال‌های آینده تبدیل شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه سپتاژ مشهد که در سطح کشور بی نظیر است، تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته و بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز آن به دست متخصصان و نخبگان داخلی تولید شده و تجهیزات خارجی ضروری نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان خریداری شده است که این مهم گام بسیار مهمی در تکمیل این پروژه عظیم خواهد بود.

کریم دادی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از تصفیه خانه سپتاژ، علاوه بر رفع دائمی معضل تخلیه تانکرهای فاضلاب سپتاژ به داخل رودخانه کشف رود، پساب تصفیه شده این تصفیه خانه می‌تواند بخش گسترده‌ای از نیاز آب کشاورزی و فضای سبز کلانشهر مشهد را نیز تأمین کند که این موضوع نیز با توجه به بحران کم آبی در اقلیم خشک منطقه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کد خبر 520587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.