پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) ابلاغ شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) از سوی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام آورده است:

"بخشنامه صادر شده از سوی مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی:

مقرر شد واحدهای اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از سوی بیمه شده و به محض ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند ۹ ماده ۲ و ماده ۶۷ قانون تأمین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به صورت ماهانه اقدام و این فرایند را تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه داده و از موکول کردن پرداخت تعهد مذکور به اتمام دوره مرخصی زایمان خودداری کنند. "

وزارت تعاون در پست دیگری نوشت:

"وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: باید بخش تعاون از کنج عزلت و غربت خارج شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت سیزدهم، سکوی پرتاب بخش تعاون خواهد بود، گفت: باید این بخش را از کنج عزلت و غربت بیرون آوریم.

دکتر حجت الله عبدالملکی در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح ۲۶۸ طرح تعاونی گفت: ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانست فرصتی را برای ارتقای بخش تعاون فراهم کند اما متأسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است و باید در دولت سیزدهم این بخش را تقویت کنیم.

وی تعاون را یکی از نمادهای اقتصاد درون زا دانست که می‌تواند همه ظرفیت‌ها را بسیج کند، تصریح کرد: هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های نوآوری و تعاونی‌های سنتی صورت گرفته است و اگر عنصر نوآوری به تعاونی‌های سنتی اضافه شود ارتقای بخش تعاون را شاهد خواهیم بود.

در مراکز مختلف نوآوری و پارک‌های فناوری باید تیم سازی به صورت تعاونی صورت گیرد که اگر این اتفاق بیفتد حمایت‌های دولتی را خواهیم داشت.

پنج رکن اساسی مردمی بودن، عدالت محوری، دانش بنیان، برون و درون گرا بودن در بخش تعاون وجود دارد که باید به همه این ارکان توجه شود.

تعاونی دارای مبنای عقلی و دینی است، همچنین معنای عرفی دارد یعنی از زمانی که انسان حیات خود را شروع کرده فعالیت‌ها به صورت مشارکتی بوده است.

تعاون، در کشور دارای بعد قانونی بوده و در سیاست‌های کلی نظام بر آن تاکید شده است.
وی معتقد است: صادرات، در حوزه تعاونی‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن پرداخته شود، ضمن این که الگوی تعاون در جهان موفق عمل کرده است.

اگر اصل در فعالیت‌های اقتصادی، بخش تعاون باشد، به اهداف سهم ۲۵ درصدی تعاون خواهیم رسید. اکنون سهم بخش تعاون زیر ۳.۵ درصد است که باید این سهم ارتقا یابد و به سمت تعاونی‌های ایجادی حرکت شود. "

پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) ابلاغ شد

پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) ابلاغ شد

پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری (مرخصی زایمان) ابلاغ شد

کد خبر 520561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.