طرحی برای ساماندهی فاز ۲ گلزار شهدای وادی رحمت ابلاغ نشده است

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: تاکنون هیچ طرحی برای ساماندهی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت به این مجموعه ابلاغ نشده است.

فرخ جلالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از بهمن ماه ۹۸ کارگروهی ویژه با حضور نماینده‌های بنیاد شهید، اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، صاحب نظران، منتقدان و اساتید دانشگاه برای طراحی نحوه ساز و کار ساماندهی فاز دو گلزار شهدا تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا باید در راستای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد گفت: با توجه به تشکیل کارگروه ویژه در بنیاد شهید برای ساماندهی گلزار شهدای آرامستان های تبریز، هرگونه تغییر باید به تصویب و ابلاغ این مجموعه برسد.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز ضمن انتقاد از برخی اقدامات در آرامستان های محلی تاکید کرد: اجرای هرگونه پروژه عمرانی در گلزار شهدای آرامستان های تبریز باید در راستای اوامر مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های معظم‌له باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به حواشی ایجاد شده در طرح ساماندهی گلزار شهدای آرامستان ستارخان اظهار کرد: از همان ابتدا با اجرای این طرح بدون بررسی تخصصی مخالفت کردیم، اما سازمان‌های درگیر و شهرداری مربوطه با هماهنگی خانواده‌های معظم شهدا اقدام کردند.

وی با بیان اینکه برخی از آرامستان های شهر تبریز به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود، تصریح کرد: با این حال اجرای هرگونه تغییر در گلزار شهدای موجود در آرامستان های شهر تبریز منوط به تصویب و ابلاغ بنیاد شهید و نظارت سازمان آرامستان های شهرداری تبریز خواهد بود.

به گزارش ایمنا، علاوه بر دو هزار و ۵۴۰ شهید مدفون در گلزار شهدای وادی رحمت، تعداد هزار و ۳۴۶ تن از شهدای والامقام تبریز هم در آرامستان های محلی تبریز شامل: بقائیه، امامیه، ملک، ستارخان، خطیب، شنب غازان، ایل‌گلی، خلجان، لاله، قراملک و گلزار ارامنه به خاک سپرده شده‌اند.

کد خبر 520523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.