کود گلفام محصولی برای جلوگیری از "سوختن گیاهان"

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شوری کود عاملی است که باعث "سوختن گیاه" می‌شود. گلفام به عنوان کودی ارگانیک میزان شوری کنترل شده‌ای دارد و به همین دلیل استرس شوری و خشکی برای گیاه ایجاد نمی‌کند.

محمد آقابابائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تولید کود گلفام به عنوان یک محصول دانش بنیان توسط شرکت پرتو سبز دانش پویا اظهار کرد: کاربرد و مصرف این محصول دانش بنیان در خاک‌های آهکی بیشتر مشهود است. تولیدات خارجی در این حیطه وجود داشت، اما همراه با مشکلاتی بود که خوشبختانه با تولید این محصول داخلی مشکلات برطرف شده است.

وی افزود: این محصول تحت تأثیر آهک قرار نمی‌گیرد و مواد مغذی گیاه را تأمین می‌کند؛ اثری که این کود در تست‌های مختلف داشته است، این موضوع را تائید می‌کند. با استفاده از این کود دانش بنیان مقاومت محصولات زراعی در مقابل سرمازدگی، آفات و بیماری بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: دامنه مصرف این کود وسیع است، اما ما این دامنه را اختصاصی کرده‌ایم و برای درختان غیرمثمر و درختان میوه به محصولاتی را صورت جداگانه تولید کرده‌ایم. البته امکان اینکه این محصول را برای گیاهان زینتی، درختان مثمر یا غیر مثمر و حتی محصولات زراعتی مانند گندم، ذرت، سیب زمینی و غیره استفاده کرد، وجود دارد.

آقابابائیان در رابطه با عاملی که باعث می‌شود گیاه اصطلاحاً "بسوزد" گفت: شوری کود عاملی است که باعث "سوختن گیاه" می‌شود. کود مرغی ذاتاً خیلی گرم است و به سرعت گیاه را می‌سوزاند. گلفام به عنوان کودی ارگانیک میزان شوری کنترل شده‌ای دارد و به همین دلیل استرس شوری و خشکی برای گیاه ایجاد نمی‌کند پس می‌توان گفت این کود در شرایط گرم و خشک به گیاه آسیب نمی‌رساند. ترکیباتی که در این کود استفاده شده باعث قوی‌تر شدن گیاه می‌شود.

کد خبر 520522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.