همزمان با اعلام کابینه طالبان؛ نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان برگزار می شود

همزمان با اعلام کابینه موقت در افغانستان توسط طالبان، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد فردا ۱۷ شهریور میزبان نشست مجازی وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش ایمنا، وزارت امور خارجه پاکستان سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست مجازی وزیران امور خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان به ریاست «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: قریشی میزبان همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان خواهد بود.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود: در نشست هشت سپتامبر، وضع در حال تحول افغانستان برای رسیدگی به چالش‌های مشترک و دستیابی به فرصت‌های نوظهور برای اطمینان از ثبات و رفاه منطقه بررسی می‌شود.

همچنین این گردهمایی مجازی فرصتی را برای همسایگان افغانستان فراهم می‌کند تا برای دستیابی به هدف مشترک برای ایجاد یک افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات، که برای ایجاد پیوندهای اقتصادی قوی و تحقق برنامه اتصال ضروری است، همکاری کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد: همسایگان افغانستان سهم حیاتی در کمک به ثبات این کشور دارند. افغانستان صلح‌آمیز، پایدار، متحد و دارای حاکمیت می‌تواند نقش اساسی را برای توسعه، رفاه، تجارت ترانزیتی، تبادل‌های مردمی و امنیت در منطقه ایفا کند.

گفتنی است؛ در جریان نشست مجازی اخیر نمایندگان ویژه ۶ کشور همسایه افغانستان بر برگزاری اجلاس مجازی وزیران امور خارجه شش همسایه توافق شده بود.

به گزارش شفقنا یکشنبه گذشته نشست مجازی نمایندگان ویژه شش کشور همسایه افغانستان از جمله نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به میزبانی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان برگزار و آخرین تحولات افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 520416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.