سطل‌های زباله زنجان مکانیزه می‌شود

سرپرست شهرداری زنجان گفت: سطل‌های زباله منطقه یک شهر زنجان مکانیزه می‌شود.

به گزارش ایمنا، منصور سلطانی محمد اظهار کرد: نوسانات اقتصادی موجب شده است که پروژه‌ها را بر اساس فهرست‌بهای سه‌ماهه آخر سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم.

وی افزود: با این حال مناقصه‌های موضوعی که در سال جاری پیش می‌آید، قیمت‌ها را به‌روز می‌دهند که با فهرست‌بهای شهرداری، همخوانی ندارد.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه به همین دلیل، مناقصات متعددی در سامانه قرار می‌گیرد اما کسی قبول نمی‌کند، خاطرنشان کرد: درخواست شهرداری از شورای شهر این است که بهای مصالح و خدمات را بر اساس قیمت‌های پیشنهادی کمیسیون معاملات، اقدام شود و هزینه‌های مازاد در بودجه اصلاحی انجام شود.

سلطانی‌محمدی با اشاره به بازارچه ناقصی که در سه‌راه امجدیه فعال است و سالیان سال به صورت نیمه‌کاره در حد فونداسیون ایجاد شده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمتی که شهرداری با آن مواجه شده و همچنین ردیف بودجه تعریف شده، این بودجه کفاف نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای این پروژه به وجود آمده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل دو پروژه دیگر شهرداری کم شده و در راستای تکمیل این بازارچه هزینه خواهد شد.

سرپرست شهرداری زنجان همچنین درباره خرید سطل زباله مکانیزه در سطح منطقه یک شهرداری زنجان گفت: با توجه به اینکه جمع‌آوری زباله‌های منطقه یک شهرداری زنجان به پیمانکار واگذار شده در متن قرارداد نیز آمده که شهرداری، متعهد می‌شود رفته‌رفته این منطقه را به سطل زباله مکانیزه، مجهز کند.

سلطانی محمدی افزود: در راستای اجرای این تعهد، مبالغی از دو پروژه غیر اولویت‌دار از جمله رنگ‌آمیزی جدول‌ها کاسته و نسبت به تجهیز سطل زباله‌های مکانیزه در منطقه یک، اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ مخزن زباله مکانیزه در سطح منطقه یک شهرداری زنجان موجود است، اضافه کرد: با هزینه‌های مذکور نیز تا ۱۳۰ سطل می‌توان تهیه کرد، اما تعداد سطل‌ها باید به ۸۰۰ عدد برسد.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه تأمین ۸۰۰ عدد سطل زباله مکانیزه اگر در سال جاری محقق نشود نیز تا انتهای سال آینده محقق می‌شود، اضافه کرد: با تأمین ۱۳۰ سطل زباله، مشکل پیمانکار منطقه یک شهرداری زنجان تا حدودی حل خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 520399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.