اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با موافقت کلی دولت سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایمنا، حجت الله عبدالملکی در حاشیه راه‌اندازی همزمان ۲۶۸ شرکت تعاونی در مورد احیای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: ما سعی می‌کنیم شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را احیا و تقویت کنیم و این عزم وجود دارد که بخش تعاون مورد حمایت قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ادامه داد: در مرحله بعدی تلاش بر این است که سهام عدالت به جاماندگان سهام واگذار شود و با تصمیم دولت تا آخر سال این واگذاری به جاماندگان با محوریت وزارت اقتصاد انجام خواهد شد. اصل کار مورد تأیید دولت قرار گرفته است.

عبدالملکی همچنین گفت: در راستای احیای تعاون و رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی تلاش بر این است که محوریت فعالیت‌ها با تعاون باشد، اگر نشد سپس بخش خصوصی و در آخر سر بخش دولتی وارد فعالیت‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه تصمیم گرفتیم کمیته مقررات‌زدایی و همچنین مبارزه با فساد و تعارض منافع تشکیل شود و قرار است اولین جلسه اقدام این کمیته امروز اعلام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در مسئله ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانست فرصتی برای تعاون قرار گیرد که طرف قراردادهای مختلف باشد، اما از آن غفلت شد به گونه‌ای که در حال حاضر سهم تعاون از اقتصاد به جای ۲۵ درصد زیر ۳.۵ درصد است؛ یعنی از این فرصت استفاده نشده است.

عبدالملکی همچنین گفت: تعاون هم ریشه دینی بر مبنای قرآن دارد و هم مبنای عقلی دارد و هم به نفع انسان است.

وی افزود: تعاونی‌ها هم مردمی، عدالت‌محور، دانش بنیان، درون‌زا و برون‌گرا هستند که یکی از نمادهای برون‌گرایی تعاونی‌های صادرات محور است و باید عنصر نوآوری و دانش را در شرکت‌های تعاونی احیا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: محور بعدی مقررات‌زدایی در راستای توسعه بخش تعاون است و همچنین تلاش بر این است که شرکت‌های دانش بنیان در بخش تعاون فعال شوند.

عبدالملکی افزود: در دولت سیزدهم که وجهه مردمی دارد، تلاش بر این است که از ظرفیت تعاون برای این بخش استفاده شود و تعاونی‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را در بخش تعاون فعال می‌کنیم.

منبع: فارس
کد خبر 520349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.