بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تا زمانی که قیمت بیت کوین بیش از ۵۰ هزار دلار است سناریو رشد قیمتی و تحلیل الیوتی پا برجاست، در صورت از دست دادن حمایت سناریو اصلاح تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· بیت کوین ۵۱ هزار و ۲۲۴ دلار

· اتریوم سه هزار و ۷۶۷ دلار

· کاردانو دو دلار و ۶۷ سنت

· بایننس کوین ۴۷۱ دلار و ۷۷ سنت

· دوج کوین ۲۸ سنت

· ریپل یک دلار و ۳۰ سنت

· پولکادات ۳۲ دلار و۷۲ سنت

· یونی سواپ ۲۶ دلار و ۸۲ سنت

· سولنا ۱۸۷ دلار و ۹۰ سنت

· چین لینک ۳۲ دلار و ۸۵ سنت

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین ۱۶ شهریور

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی: تا زمانی که بالای ۵۰ هزار دلار است سناریو رشد قیمتی و تحلیل الیوتی پا برجاست، در صورت از دست دادن حمایت سناریو اصلاح تقویت می‌شود.

اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی

دولت السالوادور مشاغلی که حاضر به پذیرش بیت کوین نشوند را مجازات می‌کند

خاویر آرگوتا، مشاور حقوقی رئیس جمهور السالوادور امروز خبر از تحریم کسب و کارهایی داد که حاضر به پذیرش بیت کوین نباشند. آرگوتا می‌گوید مشاغلی که از انجام معاملات با بیت کوین و کیف پول ملی چیوو سر باز زنند، تحت قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان السالوادور با تحریم مواجه می‌شوند. این اظهارات آرگوتا در حالی است که نایب بوکله، رئیس جمهور السالوداور پیش‌تر گفته بود که استفاده از بیت کوین کاملاً داوطلبانه است.

پس از این اظهارات برخی نمایندگان مجلس، دولت را به دروغگویی متهم کردند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم السالوادور خواهان لغو قانون بیت کوین هستند و تظاهرات‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند. گفتنی است که از فردا، قانون بیت کوین در این کشور برای نخستین بار به اجرا در می‌آید.

هزینه ۱۰ میلیون دلاری السالوادور برای خرید ۲۰۰ بیت کوین

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، اعلام کرد دولت این کشور ۲۰۰ واحد بیت کوین را به ارزش ۱۰ میلیون دلار خریده است. بوکله افزود این نخستین خرید بیت کوینی دولت است و کارگزاری‌های این کشور «مقادیر بیشتری خریداری خواهند کرد.» به نظر می‌رسد از این بیت کوین‌ها برای انجام ایردراپ‌های ۳۰ دلاری برای شهروندان استفاده شود. این بیت کوین‌ها در حالی تهیه شدند که السالوادور قصد دارد این ارز دیجیتال را از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به عنوان پول قانونی کشور معرفی کند.

کمپین توییتری بیت کوینرها همزمان با اجرای قانون بیت کوین در السالوادور

قانون پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور، از هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) به اجرا در می‌آید و بیت کوینرها در توئیتر با ایجاد کمپینی مجازی به استقبال این امر رفته‌اند. این کمپین که در برخی از رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته، از مردم می‌خواهد تا به نشانه حمایت از پذیرش بیت کوین در السالوادور، در روز هفتم سپتامبر مقداری بیت کوین خریداری کنند.

کاربران در توئیتر اغلب با هشتگ ۷SeptemberBuyBTC به استقبال این رویداد رفته و دست به هماهنگی برای خرید ۳۰ دلار بیت کوین در این روز زده‌اند. گفتنی است که چهره‌های برجسته‌ای مانند مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی نیز به این کمپین پیوسته‌اند.

همزمان با سوزانده شدن ۲۰۰ هزار اتریوم استخراج آن دشوارتر شد

شبکه اتریوم طی روزهای گذشته شاهد سه رویداد مهم بوده است و با سوزانده شدن ۲۰۰ هزار اتریوم، دشواری استخراج این ارز دیجیتال به اوج جدیدی رسیده است. نرخ استخراج هم برای نخستین بار منفی شد بدین معنی که تعداد کوین‌های سوزانده‌شده در شبکه اتریوم بیشتر از تعداد کوین‌های استخراج‌شده بوده است. تمامی این رویدادها با واکنش مثبت بازار مواجه شده و قیمت اتریوم در مجاورت ناحیه چهار هزار دلار قرار دارد. رشد اخیر قیمت اتریوم را می‌توان به حوزه دیفای و بازار توکن‌های غیر مثلی مربوط دانست. توجه کاربران به این دو حوزه باعث ورود سرمایه‌های جدید به شبکه اتریوم شده است.

هشدار سوناکریپ و اطلاعات پلیس ونزوئلا درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارز دیجیتال

سوناکریپ (Sunacrip)، نهاد ناظر بر ارزهای دیجیتال در ونزوئلا و سازمان اطلاعات پلیس این کشور (CICPC)، به عموم مردم درباره موارد کلاهبرداری از طریق ارزهای دیجیتال هشدار دادند. آن‌ها در کنار انتشار مجموعه‌ای از توصیه‌ها در راستای جلوگیری از کلاهبرداری از طریق طرح‌های پانزی، از شهروندان خواستند تا رمز عبور حساب‌های کاربری خود را ایمن نگه دارند. این اطلاعیه پس از آن صادر شده که در روزهای اخیر، مجموعه‌ای از کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور ونزوئلا رخ داده است.

اقتصاددان آفریقایی خواهان ایجاد مکانیسم یکپارچه نظارتی برای تجارت ارزهای دیجیتال شد

گاسپل اوبل، اقتصاددان نیجریه‌ای حوزه تحقیق و توسعه در گفتگو با جوی آنلاین، خواهان ایجاد یک مکانیسم نظارتی یکپارچه برای معاملات ارزهای دیجیتال شد. او می‌گوید که وجود چنین مقرراتی برای ارزهای دیجیتال باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که ارزهای دیجیتال به طور بالقوه می‌توانند به عنوان مکملی برای «ارز دیجیتال واحد آفریقا» عمل کنند. این اقتصاددان همچنین معتقد است که ایده پذیرش یک ارز دیجیتال مشخص و واحد، توسط کشورهای آفریقایی در کوتاه مدت غیرممکن به نظر می‌رسد و احتمالاً در طول زمان طرفداران بیشتری پیدا کند.

شرکت گروپو الکترا پرداخت با شبکه لایتنینگ بیت کوین را می‌پذیرد

ریکاردو سالیناس پلیگو، مالک شرکت خدمات بانکداری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گروپو الکترا (Grupo Elektra) در توییترش اعلام کرد که بزودی این شرکت پشتیبانی از شبکه لایتنینگ بیت کوین را آغاز می‌کند. وی می‌گوید که این قابلیت جدید، خیلی زود به فروشگاه‌های گروپو الکترا می‌آید.

گفتنی است که ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین فرد متمول مکزیک با ثروت خالصی در حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار است و از حامیان سرسخت بیت کوین محسوب می‌شود. او در ماه نوامبر گفته بود که ۱۰ درصد از پرتفوی خود را به ارز دیجیتال برتر بازار اختصاص داده است.

چارلز رندال: ارزهای دیجیتال ممکن است پایان خوشی نداشته باشند

چارلز رندال، رئیس مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) در جریان سخنرانی خود در سمپوزیوم بین‌المللی کمبریج درباره جرایم اقتصادی، به خطرات مربوط به ارزهای دیجیتال و چالش‌های نظارتی آن‌ها پرداخت. رندال گفت: «این توکن‌ها فقط چند سال است که به وجود آمده‌اند و ما هنوز عملکرد آن‌ها، در یک چرخه مالی کامل را مشاهده نکرده‌ایم. نمی‌دانیم که این داستان کِی و چگونه به پایان خواهد رسید؛ اما مانند هر ابزار سفته بازی جدید دیگری، ممکن است پایان خوشی نداشته باشند.»

رندال در سخنرانی خود تاکید کرد که این دارایی‌های دیجیتال، تحت نظارت مرجع راهبرد امور مالی نیستند. او با اشاره این امر هشدار داد که در صورت وقوع کلاهبرداری، مشتریان مال‌باخته تحت پوشش طرح جبران خسارت کلاهبرداری نهاد زیر نظر او قرار نخواهند گرفت.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 520320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.