سجادی: هر روز به تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی فکر می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ یکی از مسائل مهمی که هر روز به آن فکر می‌کنم، تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی است.

به گزارش ایمنا، حمید سجادی، وزیر ورش و جوانان در مراسم استقبال از کاروان پارالمپیکی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: نشست‌های وزارت ورزش به همراه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به زودی آغاز خواهد شد و ستاد بازی‌های آسیایی شکل خواهد گرفت. یکی از مسائل مهمی که من هر روز به آن فکر می‌کنم، تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی است.

وزیر ورزش ادامه داد: حدود یک سال دیگر، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را در پیش داریم. از سال آینده مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز آغاز خواهد شد. اگر دورخیز کمی داشته باشیم و با تأخیر به استقبال کسب سهمیه برویم، امکان دارد شرایط خاصی پیدا کنیم. یک روز را هم در این راه از دست نخواهیم داد.

سجادی در مورد فوتبال نابینایان گفت: نقطه شکوه و عظمت فوتبال نابینایان این است که دروازه‌بان، یک شخص بیناست و یک بازیکن نابینا به یک فرد بینا گل می‌زند. این خیلی زیبا و ارزشمند است. اگر مثل سایر کشورهای پیشرفته، ویلچرهای جدید که قیمتی بسیار گران دارند را داشته باشیم، روند مدال آوری ما ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عملکرد فدراسیون‌ها و ورزشکاران جانباز و معلول ما همیشه یک سر و گردن، نسبت به سایر قسمت‌های ورزش، متفاوت بوده چون تفکر جهادی بر آن حاکم است که فوق‌العاده ارزش دارد و موفق بوده‌اند. امیدوارم مردم ایران، قدر عملکرد کاروان ایران در این دوره از مسابقات را بیشتر بدانند.

وزیر ورزش گفت: ۱۲ مدال طلا و ۱۱ نقره یعنی ورزشکاران ایران ۲۳ بار به فینال رفته‌اند که خیلی ارزش دارد. کاروان ایران در ۱۰ رشته راهی توکیو شد و در ۷ رشته مدال آورد.

سجادی اظهار کرد: در رشته‌هایی مثل بسکتبال با ویلچر، قایقرانی و دوچرخه‌سواری، نیازمند امکانات، تکنولوژی و تمرینات ویژه برای آینده هستیم. امیدوارم کارشناسان این تفاوت‌ها را در نظر بگیرند. کمترین تعداد ورزشکار و کمترین رشته را در ۳ دوره‌ای که قبلاً گفتم در پارالمپیک داشتیم و در ۷ رشته مدال آوردیم. مسئولان ورزش جانبازان و معلولین در شرایط خاص مالی برای حضور ورزشکاران در توکیو، وقت زیادی صرف کردند که این دقت نظر جای تشکر و قدردانی فراوان دارد.

منبع: تسنیم
کد خبر 520280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.