برگزاری نمایشگاه « اپیدمی و اخلاق در ادبیات فارسی»

گالری نگرش اصفهان این روزها میزبان نمایشگاه" اپیدمی و اخلاق در ادبیات فارسی" است.

نیما پیراسته، مدیر گرافیکی این گالری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه "اپیدمی و اخلاق در ادبیات فارسی" پوسترهایی با اشعار شاعران است. اکثر کارهای این نمایشگاه در قالب تایپو گرافی تعریف شده و عنصر اصلی آنها متن است.

وی افزود: مبنای نمایشگاه این بود که در شرایطی که جامعه دچار بحرانی چون اپیدمی شده است، رسالت ما در وهله اول به عنوان انسانی از یک جامعه و در وهله دوم به عنوان یک طراح چیست و چگونه می‌توانیم آن را انجام دهیم.

این هنرمند ادامه داد: این نمایشگاه اولین بار به صورت "فراخوانی" در تهران برگزار شد. کاری که ما انجام دادیم این بود که آن را به اصفهان آوردیم. نمایشگاه به صورت حضوری است و مخاطبان می‌توانند کارها را از نزدیک ببینند، مطمئناً کارها جزئیاتی دارد که دیدن آنها از نزدیک متفاوت از زمانی است که در قاب گوشی دیده می‌شود.

پیراسته اضافه کرد: برای این نمایشگاه افتتاحیه برگزار نشد، چراکه معمولاً در افتتاحیه گالری شلوغ می‌شود، اما روزهای بعد خلوت تر است. در معرفی نمایشگاه نیز گفته بودیم کسانی که تمایل به بازدید دارند در روزهای بعد از روز افتتاح بیایند تا مشکلی برای کسی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: ایده اصلی ما این بود که نمایشگاه در خیابان چهارباغ برگزار و به عنوان یک گذر فرهنگی در نظر گرفته شود، چراکه هدف صرفاً برگزار نمایشگاه نبود و بخشی از کار به رسالت اجتماعی باز می‌گشت. اما روند برگزاری نمایشگاه با انتخابات و تغییر مدیران شهری تلاقی پیدا کرد و منتفی شد.

نمایشگاه « اپیدمی و اخلاق در ادبیات فارسی» در اصفهان

کد خبر 520193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.