گفتگو وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ایران و افغانستان

وزیران امورخارجه  آمریکا و رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در خصوص تحولات منطقه و در رأس آن ایران و اوضاع افغانستان تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایمنا، «یائیرلاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» از تلاش آمریکا برای روند تخلیه نیروها که بسیاری از کارشناسان آن را غیر عادی خواندند، قدردانی کرد.

در این تماس تلفنی، لاپید بار دیگر با بیان ادعاهای همیشگی رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه صلح آمیز اتمی ایران و بدون اشاره به زراتخانه هسته‌ای تل‌آویو گفت که وی انتظار دارد که جامعه جهانی با تمام ابزارهای موجود، از برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

اطلاعات بیشتری از گفت وگوی لاپید و بلینکن منتشر نشده است.

به گزارش منابع صهیونیست، قرار است وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا ماه اکتبر (مهر) با هم دیدار کنند.

تماس وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان با آن صورت می‌گیرد که زمزمه‌هایی از برگزاری دور جدید توافق هسته‌ای در اواخر شهریور شنیده می‌شود.

رئیس‌جمهوری ایران در نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم تاکید کرد که ایران ابایی از مذاکره ندارد و آماده از سرگیری رایزنی‌ها در وین است، اما این مذاکره نباید تحت فشار غرب باشد.

وی با بیان این‌که مذاکره و گفت‌وگو همیشه جزئی از ابزار دیپلماسی بوده و باز هم خواهد بود، گفت: ابایی از گفت‌وگو و مذاکره نداریم اما آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال گفت‌وگو همراه با فشار هستند.

منبع: ایرنا
کد خبر 520094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.