حمله پهپادهای پاکستانی به مواضع نیروهای افغانستانی در پنجشیر

منابع آگاه مدعی هستند پهپادهای پاکستانی مواضع نیروهای مقاومت افغانستان در پنجشیر را هدف قرار داده اند.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع خبری از حملات پهپادی پاکستان به دره پنجشیر افغانستان خبر دادند.

بر این اساس، دو منبع وابسته به جبهه مقاومت شمال افغانستان اعلام کردند در نبرد اخیر در استان پنجشیر، نیروهای ویژه پاکستانی که با این استان آشنا هستند و نقشه این منطقه را دارند، به سنگرهای نیروهای مقاومت از هوا هجوم آوردند.

خبرگزاری اسپوتنیک با بیان اینکه نیروهای کماندو و ویژه پاکستان به پنجشیر حمله کرده‌اند، افزود: عملیات پنجشیر در شرایطی پیگیری می‌شود که ژنرال فیض حمید، رئیس نهاد اطلاعاتی پاکستان (آی‌اس‌آی) در کابل حضور دارد.

برخی از شبکه‌های اجتماعی به نقل از ضیا آریانژاد، نماینده سمنگان در پارلمان سابق افغانستان، خبر حمله پهپادی پاکستان به پنجشیر را تأیید کردند و نوشتند، «پنجشیر با پهپادهای نیروهای هوایی پاکستان و با استفاده از بمب‌های هوشمند بمباران شده است.»

بر اساس اخبار منتشر شده، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان در پنجشیر که خبر کشته شدن او در توئیت‌هایی از احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود و ژنرال بسم‌الله محمدی وزیر دفاع سابق افغانستان تأیید شده است به همراه ژنرال ودود، از فرماندهان پنجشیری در منطقه‌ای امن مورد حمله پهپادهای پاکستانی قرار گرفت که در این حمله هر دو نفر کشته شدند. گفته می‌شود این دو با خودروی احمد مسعود در حال تردد بودند.

کد خبر 519890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.