تمهیدات شهرداری آستارا برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری

معاون خدمات شهری شهردار بندر آستارا از انجام تمهیدات لازم برای مقابله با آبگرفتگی در معابر این شهر خبر داد.

شایان ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بارندگی شدید روزهای جمعه و شنبه اخیر شهر آستارا، بیشتر در خیابان‌های آبدینگ، جولایی و شهید رجایی با مشکل آب‌گرفتگی مواجه بودیم که با تلاش شبانه روزی ۸۰ نفر از نیروی خدمات شهری شهرداری و بکارگیری چهار دستگاه بابکت و بیل بکهو، خاور و نیسان این مشکل رفع شد.

وی علت آب‌گرفتگی خیابان شهید رجایی را حفاری‌ها برای نصب انشعابات فاضلاب شهری دانست و گفت: گل و لای و نخاله‌های ناشی از اجرای این پروژه مانع از سرریز شدن و هدایت آب‌های سطحی در این خیابان شده بود که توسط نیروهای خدمات شهری پاکسازی شد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا افزود: در خیابان جولایی نیز قدیمی بودن کانال هدایت آب‌های سطحی و بارش شدید باران، باعث سرریز شدن آب به داخل معابر شد و نیروی خدمات شهری را برای رفع آب‌گرفتگی این خیابان با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: تعدادی از شهروندان زباله‌های خشک مثل بطری و ظروف یکبار مصرف را در نهر سرپوشیده آبدینگ حدفاصل خیابان شهید خدایی تا خیابان شالیزار رهاسازی کرده بودند که باعث مسدود شدن جریان آب در این نهر حدود یک کیلومتری و سرریز شدن آب به داخل معابر شده بود که با تلاش بی وقفه نیروهای خدمات شهری پاکسازی و مشکل آب‌گرفتگی این منطقه رفع شد.

ناصری با بیان اینکه با کمترین بارندگی، برگ‌های درختان به داخل نهرها و جوی‌های آب می‌ریزد و این برگ‌ها و پسماندهایی مثل بطری‌های پلاستیکی رها شده، باعث مسدود شدن مسیر آب می‌شود، اضافه کرد: در چنین مواقعی با حضور مستمر نیروی خدمات شهری، نهرهای و جوی‌ها لایروبی شده و مسیر جریان آب بازگشایی شده و آب‌گرفتگی رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دو ماه گذشته علیرغم کمبود نیرو و بحران شیوع کرونا، نهرها و کانال‌های خلیل آباد، خیابان‌های شهید رستمیان، فارابی، مطهری و کوی پاسداران را لایروبی کرده بودیم در بارندگی‌های اخیر، در این مناطق با مشکل آب‌گرفتگی مواجه نبودیم.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا ضمن عذرخواهی از شهروندان مناطقی که در بارندگی اخیر دچار آب‌گرفتگی شده بود، افزود: رفع کامل مشکلات آب‌گرفتگی این مناطق در برنامه و دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی تصریح کرد: عملیات لایروبی نهرها و رودخانه‌های آستارا به منظور پیشگیری از بالا آمدن سطح آب و وقوع آب‌گرفتگی معابر در بارش‌های پاییزی از پنجشنبه هفته گذشته با بکارگیری بیل زنجیری بازوبلند از رودخانه مرداب در خیابان شهید رستمیان آغاز شده و در روزهای آینده تا محل سرریز شدن این رودخانه به دریا تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حال حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 519877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.