پسر نوجوان مادرش را خفه کرد

به دام افتادن کلاهبرداران هزار میلیارد تومانی، دستگیری زن و شوهری که سارق حرفه‌ای بودند، قتل مادر توسط پسر نوجوان، سه کشته در تصادف دو خودرو در جاده و فرزندکشی فجیع را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: سه متهم که با جعل مدارک و عنوان، هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری با رصدهای اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه‌روزی در نهایت اعضای یک باند سه نفره کلاهبرداری را در غرب تهران شناسایی و متوجه شدند متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین‌های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: مأموران کلانتری شهرک قدس پس از دریافت این اطلاعات مهم و کسب مجوزهای لازم قضائی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و موفق شدند پس از هماهنگی‌های قضائی هر سه متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در تحقیقات اولیه صراحتاً به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب پایتخت اعتراف و اظهار داشتند در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده، زمین‌های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی، خود را مالک این زمین‌ها به خریداران معرفی می‌کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سندهای مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی، خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می‌کردند، افزود: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مال باختگان نمی‌شدند.

وی گفت: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند و متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری زن و شوهری که سارق حرفه‌ای بودند

جانشین پلیس پیگشیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات داخل خودرو خبر داد.

علیرضا ناصری نژاد اظهار کرد: مأموران گشت نیروی انتظامی کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو ماکسیما در غرب تهران مشکوک شدند و دستور توقف خودرو مذکور را صادر کردند.

وی افزود: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس با خودرو ماکسیما متواری شدند که مأموران کلانتری پس از تعقیب و گریز طولانی موفق به دستگیری متهمان شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از خودرو مذکور دو عدد گاز فلفل و اموال مسروقه از جمله ضبط و باند کشف کردند و متهمان را برای بازجویی‌های فنی به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس منتقل کردند.

وی تصریح کرد: سارقان زن و مرد در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند.

ناصری نژاد گفت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پسر نوجوان مادرش را کشت

پسر نوجوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و با صدایی لرزان به ۱۱۰ گفت: من مادرم را خفه کرده‌ام.

پس از این تماس خیلی زود مأموران گشت کلانتری به محل زندگی پسر نوجوان رفتند و وقتی مأموران پلیس وارد آپارتمان شدند پسر نوجوانی به‌نام فرزاد ۱۷ ساله در را باز کرد و گفت: من مادرم را کشته‌ام. سپس مأموران را به سمت آشپزخانه برد و جسد مادرش را که به پهلو روی زمین افتاده بود، نشان داد.

وی درباره انگیزه خود از این جنایت هولناک گفت: چند سال قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند. پدرم معتاد و بیکار بود با این حال حضانت ما به پدرم رسید اما وقتی پدرم دوباره ازدواج کرد من خیلی سرخورده شدم.

در ۱۲ سالگی شروع به مصرف مواد مخدر کردم. بعد از مدتی وقتی بزرگ‌تر شدم چون می‌دانستم مادرم تنها و بی‌پناه است تصمیم گرفتم پیش مادرم برگردم و اعتیادم را ترک کنم تا بتوانم از مادرم حمایت کنم. برای ترک اعتیادم از داروهای اعصاب و روانی که مادرم استفاده می‌کرد می‌خوردم اما این قرص‌ها به من حالت توهم می‌داد و امروز هم به خاطر همین توهم مادرم را کشتم.

به دنبال اعتراف‌های تکان دهنده پسر نوجوان، وی به اداره پلیس آگاهی منتقل شد. به دستور بازپرس کشیک قتل جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. با تکمیل پرونده پسر نوجوان به اتهام قتل به کانون اصلاح و تربیت معرفی شد.

همچنین نتایج تست روانی و شخصیتی متهم نشان می‌داد وی دچار اختلال در شخصیت بوده است بدین ترتیب تحقیقات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.

۳ کشته در تصادف دو خودرو در جاده

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف در محور یاسوج- بابامیدان سه کشته بر جای گذاشت.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار کرد: در این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با یک دستگاه خودرو سواری پراید در منطقه کوشک سه سرنشین از این خودروها به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: شش سرنشین این خودروها نیز پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.

وحدت نژاد تصریح کرد: همچنین در جاده یاسوج به سمیرم، نیز بر اثر برخورد کامیون با پژو پارس و عابر پیاده در منطقه «توت نده»، راننده پژو پارس در دم جان جان باخت و عابر پیاده با آمبولانس به مرکز درمانی انتقال داده شد.

پدر عصبانی پسرش را تکه‌تکه کرد

فرزندکشی هولناک در تهران رقم خورد، در این فرزندکشی، پدر عصبانی پسرش را به ضربه چاقو به قتل رساند. پدر پیر برای اینکه پرونده فرزندکشی فاش نشود جسد پسرش را تکه تکه کرد. برادر مقتول با حضور در اداره پلیس سرنخ اصلی را برای افشای راز این پرونده فرزندکشی در اختیار پلیس قرار داد.

پرونده فرزندکشی برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه در جریان پیدا شدن نیم تنه یک جسد در سطل زباله‌ای در منطقه خزانه قرار گرفتند و تیمی از مأموران برای بررسی موضوع در محل شدند.
مأموران با حضور در محل پی بردند که مرد کارتن خواب در حال جمع کردن ضایعات از سطل زباله بوده که با نیم تنه بالای جسد یک مرد روبرو می‌شود.

بدین ترتیب بازپرس محمد جواد هاشمی از شعبه پنج دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای تحقیق پای در صحنه جرم گذاشتند.

کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی‌های فنی روی نیم تنه و دست‌های قربانی جنایت اطلاع پیدا کردند که نزدیک به شش ساعت از زمان مرگ وی می‌گذرد و جسد متعلق به مرد جوانی است.

بازپرس ویژه قتل دستور داد تا نیم تنه و دست‌های جسد کشف شده برای بررسی و شناسایی هویت به پزشکی قانونی منتقل شود.

تحقیقات در این پرونده معمایی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز کارگران پسماند شهرداری در منطقه کهریزک از پیدا شدن پاهای یک مرد به پلیس خبر دادند که در این مرحله کارآگاهان احتمال دادند که این نیم تنه متعلق به همان جسدی است که صبح در سطل زباله کشف شده است.

بازپرس محمد جواد شفیعی پس از کامل شدن تحقیقات در پرونده فرزندکشی اتهام قتل عمد و جنایت بر جسد را در کیفرخواست حجت عنوان کرد و سه نفر از اولیای دم برای حجت اشد مجازات را خواستار شدند و دو نفر دیگر از اولیای دم حاضر به رضایت شدند.

بنا بر این گزارش، پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع می‌شود.

کد خبر 519827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.