زنان امید شهرداری اصفهان در خدمت‌رسانی هستند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان زنانی را می‌بینیم که از توانایی فطری خود برای خدمت بهره برده‌اند و امید این شهر در هر اداره و مکانی و به ویژه شهرداری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز (یکشنبه) در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از کلانشهرهای زیبای ایران اسلامی است، اظهار کرد: اصفهان مهد هنر و تمدن، شهر گنبدهای فیروزه‌ای و شهری عالم‌پرور است که هوایش با ذکر عرفا و صاحبدلان آمیخته شده و در دامان خود ۲۳ هزار شهید را پرورانده است

وی اصفهان را شهر بانوان مجتهده‌ای همچون بانو امین و بانو همایونی خواند و افزود: اصفهان زنانی دانشمند و پیشرو در زمینه‌های علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی دارد. این شهر چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری دارد که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی از حداکثر ظرفیت‌ها در جهت توسعه و آبادانی آن استفاده کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید مشکلات شهری را برطرف کرد تا ساکنان آن احساس آرامش و امنیت کنند، تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون نفر از زنان کشور در اصفهان زندگی می‌کنند و توجه به آن‌ها را در مدیریت شهری این شهر که پیشرو در امور فرهنگی و مسائل مختلف کشور است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید بر مقام والای مادری در آموزه‌های دینی ادامه داد: زن اساس تمام نیکی‌ها بوده و نقش کلیدی مادران در فرهنگ‌سازی و تمدن سازی بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین توجه به رفع نیازهای گروه‌های هدف زنان، دختران و خانواده و اولویت بندی این نیازها می‌تواند دیدگاهی روشن برای بهبود وضعیت زنان در حوزه‌های مختلف ایجاد کند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: برطرف کردن نیازهای اجتماعی و فرهنگی زنان شهر با اجرای برنامه‌ها و ایجاد مکان‌های اختصاصی و توجه به تامین امکانات ورزش آنها و اجرای پروژه‌های خانواده محور همچنین جلب مشارکت کنشگرانه شهروندان و بانوان برای دقیق‌سازی مجموعه نیازها و بررسی وضع موجود می‌تواند مدیریت شهری را برای برطرف کردن نیاز زن‌های شهر کمک کند.

وی اضافه کرد: در شهر اصفهان زنانی را می‌بینیم که از توانایی فطری خود برای خدمت بهره برده‌اند و امید این شهر در هر اداره و مکانی و به ویژه شهرداری هستند؛ آن‌ها وجود خود را وقف توسعه فرهنگی و عمرانی شهر کرده‌اند اما با وجود آنکه در مباحث فرهنگی شهر پیشگام بوده‌اند توجه لازم به شایستگی آنان نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: مدیریت شهری در چهار سال آینده بتواند با کمک و همراهی زنان شهری بسازد که زنانش تراز اهداف انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: در این راستا خود را از مردم می‌دانیم و دست یاری به سوی آن‌ها به ویژه نخبگان و فرهیختگان دراز می‌کنیم و امیدواریم توان اجرای خواسته‌های بحق شهروندان را با همراهی شهردار منتخب اصفهان داشته باشیم.

کد خبر 519792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.