حضور اولین زن مسلمان در شورای شهر نیویورک

تخصیص اعتبار برای بهبود عبور و مرور در منچستر، طرح کمک‌های مالی در فیلادلفیا، طرح حمایت از جوانان در بیرمنگام، راه اندازی سامانه اهدای غذا در بوستون و حضور اولین زن مسلمان در شورای شهر نیویورک عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهانه حنیف، به‌عنوان اولین بانوی مسلمان بروکلین به شورای شهر نیویورک راه یافت.

شهانه حنیف که اولین زن مسلمانی است که قدم به شورای شهر نیویورک می‌گذارد و جزء اولین افراد آسیایی جنوبی است که در شهرداری حضور یافته است.

وی در این خصوص گفت: احساس بسیار خوبی دارم از این که موفق شدم به‌عنوان یک زن مسلمان وارد شورای شهر شوم؛ در حقیقت من نماینده تمام زنان، رنگین‌پوستان و همه مسلمانان در این شورا هستم، زیرا این صندلی تا کنون فقط متعلق به مردان سفیدپوست بوده است.

حنیف گفت: من در حالی به‌عنوان تنها زن رنگین‌پوست و مسلمان وارد شورای شهر شدم که دیگران تصور می‌کردند من به اندازه کافی باهوش نیستم و نمی‌دانم چه کاری باید انجام بدهم.

از برنامه‌های حنیف در شورای شهر می‌توان به دریافت مالیات از ثروتمندان، ساخت مسکن با قیمت مناسب، تمرکز بر مسائل مربوط به زنان و معلولان و ایجاد یک جامعه سبز اشاره کرد.

حنیف امیدوار است که انتخاب تاریخی او الهام‌بخش دیگران باشد تا مانند او بجنگند و شهر را به مکانی عادلانه‌تر تبدیل کنند.

شهانه حنیف، متولد «کنزینگتون» بروکلین است. بروکلین یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر نیویورک و پرجمعیت‌ترین منطقه در کلان‌شهر نیویورک و چهارمین منطقه پرجمعیت ایالات متحده آمریکا با ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت است.

بوستون؛ راه اندازی سامانه اهدای غذا

سامون کیلی رئیس شورای شهر بوستون و کیم جنی شهردار این شهر، امروز از راه اندازی سامانه پیامکی و بستر آنلاین اهدای غذا در شهر خبر دادند. این سامانه با هدف تقویت شبکه دسترسی به غذا در سطح شهر با هماهنگی کارآمد برنامه‌ها و منابع موجود برای خدمات بهتر به جامعه راه اندازی شده است.

شهردار کیم جنی در این راستا اظهار کرد: اطمینان از دسترسی همه ساکنان بوستون به غذاهای مغذی برای ایجاد یک شهر عادلانه ضروری است. من هیجان زده هستم که این سامانه خلاقانه را برای کاهش ناامنی غذایی معرفی کنم. این ابزار به ساکنان این امکان را می‌دهد تا در مواقعی که برایشان راحت‌تر است با آنها ارتباط برقرار کرده یا خدمات ارائه دهد. این سامانه توسط دفتر کارگروه غذای سالم شهرداری در پی موفقیت سامانه تحویل غذا در طول همه گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ ایجاد و طراحی شد.

وی ادامه داد: در واقع هدف از طراحی این سامانه ارائه یک منبع متمرکز از اطلاعات منابع غذایی است که به صورت ۲۴ ساعته و هفت روزه به هشت زبان مختلف در دسترس است و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. برای دسترسی به این ابزار به زبان انگلیسی، ساکنان می‌توانند کلمه FOOD را به شماره‌های مشخص شده پیامک کنند.

کاتالینا لوپز-اوسپینا، مدیر کارگروه دسترسی به غذای سالم در شهرداری می‌گوید: با کاهش موانع دیجیتالی و زبانی، هدف دفتر ما دسترسی به غذا و ایجاد یک سیستم غذایی عادلانه تر است که همه از آن استقبال می‌کنند و می‌توانند با منابع مورد نیاز خود ارتباط برقرار کنند. پس از راه‌اندازی آزمایشی این سامانه، ما بازخوردهای بسیار مثبتی از ساکنان دریافت کردیم و امیدواریم این ابزار به شهروندان کمک کند تا در منابع مقوی موجود در شهر آسان‌تر دسترسی داشته باشند.

وی ادامه می‌دهد: در همین راستا پلتفرم تحویل آنلاین غذا توسط دفتر دسترسی به غذای سالم ایجاد شده تا ارتباط بین افرادی که غذا برای اهدا دارند و کسانی که به آن نیاز دارند یا می‌توانند آن را توزیع کنند تشویق شود و از هدر رفتن غذا جلوگیری شود.

مدیر کارگروه دسترسی به غذای سالم تصریح می‌کند: سازمان‌ها و افراد علاقمند به پیوستن به این شبکه باید یک حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد شده داشته باشند. در اصل هنگامی که یک سازمان یا فرد یک حساب ایجاد می‌کند می‌تواند تب اهدای غذا را ایجاد کرده و افراد تحت حمایت را انتخاب کند. برای مطالبه کمک‌های غذایی سازمان‌ها یا افراد باید با "اهدا کننده" تماس بگیرند و تدارکات را برای تحویل گرفتن ترتیب دهند. مبادله اهدایی باید به طور کامل توسط اهداکننده و گیرنده انجام شود و کمک‌های غذایی که در این پلتفرم ارسال می‌شود توسط دفتر دسترسی به غذای سالم تأیید می‌شود تا از سو استفاده از این پلتفرم جلوگیری شود.

منچستر؛ تخصیص اعتبار برای بهبود زیرساخت های عبور و مرور

پس از پیشنهاد اعضای شورای شهر در راستای بهبود عبور و مرور در منچستر بودجه ۵۰۰ هزار پوندی در این راستا از سوی اعضای این شورا تصویب شد.

اهداف این طرح شامل ارتقا گذرگاه‌ها با استفاده از سیستم‌های نظارت از راه دور برای بهبود کنترل ترافیک شهری، بهبود ایمنی عابران پیاده و دوچرخه سواران هنگام استفاده از گذرگاه‌ها، آسان‌تر شدن دسترسی‌ها برای عابران پیاده، بهبود کارایی فرعی‌ها و اتصالات از خیابان‌ها و کاهش ترافیک خودروها در چهارراه‌ها است.

گفتنی است با بودجه‌ای که از سوی شورا اختصاص یافته است حدود ۲۰ مکان شناسایی شده تا در راستای اصلاح آنها اقدام شود. این بودجه برای دو سال آینده تخصیص یافته است و برنامه‌هایی در دست اجراست تا بتوان مدت زمان لازم برای ارتقا را افزایش داد.

به نظر می‌رسد این طرح نقش خود را در تعهد مداوم شورا برای ترغیب بیشتر مردم به پیاده‌روی یا دوچرخه سواری ایفا خواهد کرد. شورای شهر منچستر امیدوار است با سهولت و ایمن سازی، مردم را به تدریج از سفر با خودرو به روش‌های سازگار با محیط زیست دور کند.‌

تریسی راولینز، عضو کمیسیون محیط زیست در شورای شهر منچستر، گفت: با تأمین این بودجه، شورا قادر خواهد بود پیشرفت‌های ارزشمندی در زیرساخت‌های شهر انجام دهد، زیرا ایمن سازی، گذرگاه‌ها را کاربرپسندتر می‌کند اما با کاهش تراکم، به ایجاد یک شبکه جاده‌ای کمک می‌کنیم که آسان‌تر اجرا شود و مسافران زمان کمتری را در ترافیک بمانند.

مارک آلدرد، رئیس کمیته حمل و نقل شهرداری منچستر در راستای این طرح اظهار کرد: ۱۰۰ کیلومتر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری جدید تا پایان سال ایجاد می‌شود، این مسیرها طرح‌های مهمی هستند که در کنار آن بهبود پیوندهای جاده‌ای و علائم راهنمایی و رانندگی، که همه آنها به سهولت، راحتی و ایمنی بیشتر سفرهای فعال کمک می‌کند رقم می‌خورد.

کمیته حمل و نقل شهرداری منچستر همراه با شورای شهر منچستر برای ارتقا سیستم‌ها در ۲۰ مکان اصلی که اولویت بیشتری به عابران پیاده می‌دهد، همکاری می‌کند و در عین حال اختلال در سایر کاربران جاده‌ها را به حداقل می‌رساند.

فیلادلفیا؛ طرح کمک‌های مالی در شهر

آلان دامب، عضو شورای شهر فیلادلفیا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که شورا ۲۴۱ هزار و ۴۹۷ دلار به هزار و ۴۲۱ نفر از افراد کم درآمد که برای بازپرداخت مالیات دستمزد، برابر مبلغی که در سال ۲۰۲۰ به شهر پرداخت کرده بودند، بازگردانده است. در واقع ۶۴۱ نفر یا ۸۰ درصد بیشتر افراد نسبت به سال مالیاتی قبل بازپرداخت دریافت کردند.

بر اساس طرحی که از سوی اعضای شورا در ژانویه ۲۰۲۰ تصویب شد، نرخ بازپرداخت خانوارهای کم درآمد از ۰.۵ درصد به ۲.۳ درصد افزایش پیدا می‌کند. در اصل این طرح با نرخ باز پرداخت بالاتر، انگیزه مالی بیشتری را برای افراد برای درخواست فراهم می‌کند، که از طریق افزایش قابل توجه کل دریافت کنندگان و مبلغ بازپرداخت نسبت به سال قبل محقق شد.

آلان دامب گفت: ما باید به دنبال هر اقدامی برای کمک به نیازمندان باشیم. باید به یک چهارم جمعیت ما که در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند کمک کنیم. ما راه طولانی برای کمک به خانواده‌های کم درآمد داریم که این مزیت را درک کنند، اما ما تنها در یک سال اولین گام مهم را در مسیر درست برداشتیم و ارزش آن را دارد که به آن اذعان شود.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ بازپرداخت قبلی و پایین‌تر، ۷۸۰ کارگر در سال ۲۰۲۰ درخواست بازپرداخت را ثبت کردند و مبلغی معادل ۶۶ هزار و ۱۹۱ دلار بازپرداخت شد. وقتی شورا نرخ بازپرداخت مالیات بر دستمزد را افزایش داد، تخمین زده شد که در صورت درخواست می‌تواند به ۶۰ هزار خانوار کمک کند تا به بازپرداخت مالیات دسترسی پیدا کنند و بر زندگی ۱۴۰ هزار نفر تأثیر بگذارد. این برنامه می‌تواند مبلغی حدود ۲۵ میلیون دلار باشد که مستقیماً به افراد نیازمند در فیلادلفیا باز می‌گردد.

عضو شورای شهر تصریح کرد: اکنون ما ابزار مناسبی را برای بازگرداندن پول بیشتر به جیب فیلادلفیایی‌ها که بیشتر به آن نیاز دارند در اختیار داریم در همین راستا به یک کمپین برای ارتباط با هزاران نفر دیگر که واجد شرایط بازپرداخت هستند نیازمند هستیم. در شهر سازمان‌هایی هستند که مایل و قادر به کمک به شورا بوده‌اند. اگر واقعاً این قصد وجود داشته باشد که به اهدافمان نزدیک شویم باید در این راستا تمامی کمک‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته برای بسیاری از خانواده‌های فیلادلفیا بسیار چالش برانگیز بوده است و هر مبلغ اضافی که می‌توان برای پس‌انداز یا پرداخت نیازهای ضروری خود اختصاص داد می‌تواند زندگی آنها را تغییر دهد. ما باید تا آنجا که می‌توانیم منابع را در اختیار خانواده‌های فیلادلفیا قرار دهیم تا تأمین هزینه‌های زندگی آنها برای امرار معاش انجام بگیرد. تصویب این قانون اولین قدم برای کمک به کم در آمدترین افراد شهر بوده تا بتوانند بیشتر پول به دست آمده خود را حفظ کنند.

دامب از تجدید ساختار کلی سیستم مالیاتی شهر و سرمایه‌گذاری مناسب در برنامه‌های توسعه‌ای نیروی کار که می‌تواند مشاغل پایدار خانواده ایجاد کند، خبر داد و تصریح کرد: بهترین فرصتی که می‌توانیم به فیلادلفیایی‌ها ارائه دهیم فرصت شغلی است. وقتی افراد بیشتری مشغول کار هستند، نرخ فقر کاهش و میزان پیشرفت تحصیلی افزایش می‌یابد. همه اینها به هم مرتبط است و اگر می‌خواهیم مسیر حرکت خود را تغییر دهیم باید اکنون اقدام کنیم.

بیرمنگام؛ طرح حمایت از جوانان

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر بیرمنگام قرار است این شورا با چند گروه توانمندسازی و انجمن‌های اشتغال جوانان در شهر همکاری کرده تا راهبردها و استراتژی‌های اصلی کسب تجربه را با هدف بهبود نتایج آن برای جوانان و افزایش فرصت‌های مربوط به آموزش، اشتغال، سلامتی و دوستی در آنان تقویت کند. این استراتژی یک برنامه بلند مدت برای تغییر شیوه کار متخصصان با کودکان، جوانان، والدین و دیگر جوامع شهر است.

گفتنی است چشم‌انداز این طرح آن است که کودکان، جوانان و خانواده‌ها را در مرکز برنامه‌ریزی برای دسترسی به اطلاعات مناسب و حمایت از یک زندگی خوب با شانس برابر در هنگام گذار به بزرگسالی قرار دهد.

این استراتژی کل رویکرد دولت را برای حمایت از جوانان در هنگام آماده شدن برای بزرگسالی منعکس می‌کند. یکی از عناصر کار، خدمات تخصصی آماده سازی برای بزرگسالی است که با طیف وسیعی از جوانان شروع می‌شود و از افرادی که نیازهای مراقبت اجتماعی دارند آغاز کرده و سپس به طور فزاینده‌ای برای حمایت از گروه‌های وسیع‌تری از جوانان را در بر می‌گیرد.

با تأمین اعتبار در این خصوص شورای شهر بیرمنگام، این خدمات را در سراسر شهر ارائه می‌دهد

پائولت همیلتون، عضو کمیسیون بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: هنگام فعالیت‌های مؤثر برای آماده شدن جوانان برای تجربه بزرگسالی، مهم است که به خاطر داشته باشیم که گذار یک فرایند است نه یک رویداد، بنابراین حائز اهمیت است که خدمات بین سازمان‌ها هماهنگ شود بنابراین شیوه‌های مختلف کار سازمان‌ها ناخواسته موانعی ایجاد نمی‌کند. خدمات این طرح نمونه‌ای از نوآوری است که به ایجاد رویکرد مشارکتی کمک خواهد کرد. بدین معنی که همه ذی‌نفعان از مدیران ارشد گرفته تا کارگران خط مقدم طرح به این خدمات یکپارچه و جامع متعهد هستند و تعهد واقعی برای تغییر نتایج زندگی جوانان وجود خواهد داشت.

کلر شارون تامپسون، عضو کمیسیون کودکان و خانواده‌های آسیب پذیر شورای شهر گفت: فعالیت مشترکی که در این طرح انجام می‌شود بسیار خوب و در آینده جوانان تأثیرگذار است، بنابراین اطمینان از اینکه جوانان و خانواده‌های آنها بخشی از این روند هستند باید یک امر عادی باشد. فعالیت طرح در پیشبرد این استراتژی و در جذب تخصص از زمینه‌های مختلف نه فقط مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان یا کودکان مؤثر بوده است و اطمینان حاصل می‌شود که همه افراد درگیر در تغییر نتایج زندگی جوانان تعهد واقعی دارند.

گفتنی است قرار است این طرح در هفت سپتامبر به صحن علنی شورا برود تا در صورت تأیید همه اعضا به تصویب برسد و به آینده جوانان شهر کمک کند.

کد خبر 519756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.