مسیر دسترسی به مناطق حریق زده تالاب انزلی مسدود شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی اظهار کرد: با دستور دادستان شهرستان و مدیرکل محیط زیست گیلان ۲ مسیر ایجاد شده جهت دسترسی به مناطق حریق زده تالاب انزلی برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز صبح امروز مسدود شد.

به گزارش ایمنا، سیدفرشید فلاح اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم با این اقدام شرایط منطقه به وضع سابق بر گردد و کانال آبی که پیش‌تر خشک شده بود نیز مجدد احیا شود.

وی تصریح کرد: پایش ها برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز توسط اداره محیط زیست شهرستان و اداره منابع آب شهرستان و گروه گشت حقوقی بیت المال به طور مستمر ادامه دارد تا جلوی هر تصرفی گرفته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی مساحت نیزارهای چراغ پشتان انزلی را ۱۲ هکتار اعلام و اضافه کرد: از این میزان هشت هکتار طعمه حریق شد که با استحصال نقاط سالم هفت هکتار آن در آتش سوخت.

آتش سوزی در نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی از هشتم شهریور آغاز و پس آتش این منطقه مهار شد. این در حالی بود که پیش‌تر در سوم شهریور نیز پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی طعمه حریق شد که گفته می‌شود این اقدام عمدی بوده و با هدف زمین خواری انجام شد.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 519753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.