احداث و توسعه ۷ پارک محله‌ای در منطقه یک تبریز

شهردار منطقه یک تبریز با اشاره به احداث و توسعه ۷ پارک محله‌ای در این منطقه، از افزایش ۷۰ هزار مترمربعی فضاهای سبز در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر پورخردمند در برنامه تلویزیونی "تبریزیم" اظهار کرد: طی یک سال گذشته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه یک حفظ و پاسداشت و افزایش فضاهای سبز بود که بر همین اساس هفت پارک محله‌ای از جمله کلانتر باغی، هفت تیر، گلکار، پارک مدافعین سلامت، آخر بلوار شهید رجایی، حیدربابا و توسعه مینیاتور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه‌ها طی یک سال اجرا شده و به بهره برداری رسید تا ۷۰ هزار مترمربع بر میزان فضای سبز منطقه افزوده شود.

شهردار منطقه یک تبریز ادامه داد: در تداوم اجرای این طرح و برای ایجاد فضایی پرنشاط و سرزنده در منطقه یک، چند طرح دیگر نیز در دست اجراست که از آن جمله می‌توان به پارک یک هکتاری قلم اشاره کرد که در یکی از مناطق کم‌برخوردار در محدوده صدرالشعرا و سیلاب قوشخانه اجرا می‌شود.

وی افزود: احداث پارک یک هکتاری قلم، نقش مهمی در اصلاح وضعیت موجود این منطقه و ایجاد فضاهای مناسب بازی و تفریح برای کودکان و شهروندان ایفا می‌کند.

لکه‌گیری آسفالت ۷۰ محله در قالب طرح محله محور طی ۵ ماهه اول سال جاری

پورخردمند به اجرای طرح لکه‌گیری آسفالت محلات در قالب طرح محله به محله در ۷۰ محله با شش هزار تن آسفالت اشاره کرد و از اجرای طرح ساماندهی محلات تحت عنوان طرح محله به محله نام برد و گفت: این طرح که با جدیت توسط اکیپ‌های خدمات شهری آغاز شد، شامل لکه‌گیری، پاکسازی، تنظیف رفع زوائد بصری و زیباسازی بود که طبق برنامه‌ریزی کامل و در قالب اکیپ‌های مختلف منطقه عملیاتی و تداوم یافت.

وی افزود: بر همین اساس حدود ۷۰ محله از سطح منطقه شامل محلات ملازینال، عباسی، ولیعصر (عج)، سیلاب، ایده‌لو، گلکار، بعثت و احمدآباد با اجرای لکه‌گیری آسفالت طی پنج ماهه اول سال جاری و توزیع حدود شش هزار تن آسفالت در این طرح گنجانده شد.

احداث پارک جدید موضوعی به وسعت ۱۷۵۰۰ مترمربع در مسیر خیابان بعثت

شهردار منطقه یک در بخش دیگری از سخنانش از احداث پارک جدید موضوعی به وسعت ۱۷۵۰۰ متر مربع در مسیر خیابان بعثت خبر داد.

وی ادامه داد: مدیریت این منطقه از سال گذشته تاکنون توانسته هفت پارک محله‌ای را احداث کرده و هم اکنون ایجاد دو پارک دیگر را در دست اجرا دارد که یکی پارک یک هکتاری قلم و دیگری پارک موضوعی در مسیر خیابان بعثت است که حدود ۱۷۵۰۰ مترمربع وسعت داشته و در مرحله مطالعات اولیه و بخش‌های تملک و ورود به عملیات اجرایی است.

پورخردمند در ادامه به تشریح طرح اجرای مرمت، نورپردازی، تجهیز و ترمیم ۶۸۵ هزار مترمربع از فضای سبز و پارک‌های این منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری که می‌تواند برای ایجاد روح سرزندگی و پویایی شهر مهم باشد، احداث پارک و بوستان‌ها است که نقشی سازنده و اثرگذار دارد.

وی اضافه کرد: این منطقه با اهتمام جدی برای احداث و ایجاد پارک‌های جدید و احیای باغ شهر تبریز، در طرحی جدید اقدام به اجرای مرمت، نورپردازی، تجهیز و ترمیم ۶۸۵ هزار مترمربع از فضاهای سبز و پارک‌های منطقه کرده که این حرکت می‌تواند ضامن نگهداری و حفظ و پاسداشت این سرمایه‌های شهر باشد.

شهردار منطقه یک تبریز گفت: پس از اجرای هر پروژه، آنچه می‌تواند به ماندگاری آن تداوم بخشد نگهداری صحیح و نظارت دقیق بوده که این امر سرلوحه فعالیت‌های قبل و بعد از اجرای پروژه‌های منطقه است.

کد خبر 519701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.