۳ مورد بیماری سرخک در منطقه کاشان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه مورد ابتلای بیماری سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان شناسایی شده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شیوع سرخک در منطقه کاشان، اظهار کرد: نتیجه آزمایش سه مورد بیمار مشکوک به سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأیید شده است که از این تعداد دو کودک تبعه افغانستان و یک کودک ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چند استان مواردی از بیماری سرخک گزارش شده بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: افراد در صورت وجود هرگونه تب و بثورات جلدی در بدن به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای درمان آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از ابتلای بیماری سرخک، اضافه کرد: انجام واکسیناسیون کامل دوران کودکی از مهمترین راه‌های پیشگیری است و خانواده‌ها باید کودکان خود را در سن‌های ۱۲ و ۱۸ ماهگی علیه این بیماری واکسینه کنند.

دلاوری با تاکید بر اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد و بیشتر در کودکان بروز می‌کند و می‌تواند به صورت یک بیماری خطرناک در افراد بالغ و جوان بروز کند.

کد خبر 519687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.