قطار شهری مشهد مشکل مالی دارد نه فنی

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا دو سال آینده هسته مرکزی قطار شهری مشهد به بهره برداری می‌رسد.

ایمان فرهمندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انعقاد قرارداد تأمین واگن برای اضافه شدن به ظرفیت متروی مشهد اظهار کرد: انعقاد این قرارداد و اضافه شدن تعداد ۶۰ واگن به ظرفیت خط یک قطار شهری مشهد، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته خط یک و خط دو قطار شهری مشهد بهره‌برداری شده است و عملیات اجرایی و حفاری خط سه و چهار نیز آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای تکمیل ایستگاه‌های خط دو و بهره‌برداری خط سه از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) تا دو سال آینده، برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات اجرایی در فازهای یاد شده، بخش زیادی از شبکه ریلی مرکزی شهر مشهد تکمیل شده و تا حد مطلوبی به نیازهای حمل و نقلی شهروندان پاسخ داده می‌شود.

فرهمندی افزود: یکی از مسائل اصلی و جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری تأمین هزینه‌های مالی اجرای پروژه‌هاست و طبق بررسی‌ها، در حوزه مسائل فنی هیچ مشکلی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با رویکرد حمایتی شورای ششم، شهرداری بتواند انجام قراردادها را به پایان برساند.

کد خبر 519683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.