برتری ترامپ بر بایدن در یک نظرسنجی درباره انتخابات ۲۰۲۴

نشریه نیوزویک گزارش داد بر اساس نتایج یک نظرسنجی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در یک رقابت فرضی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بر اساس گزارش روز شنبه به وقت محلی نیوزویک، در حالی که گمانه زنی‌ها در مورد برنامه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۴ همچنان در حال افزایش است، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر در یک رقابت فرضی ریاست جمهوری در برابر رقیب احتمالی جمهوری خواه در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

نظرسنجی انجام شده توسط کالج امرسون از ۳۰ اوت تا اول سپتامبر نشان داد که ترامپ در رقابت رودررو با بایدن برتری بسیار کمی داشت. در حالی که ۴۶ درصد از رأی دهندگان از بایدن حمایت کردند، ترامپ حمایت ۴۷ درصد را داشته است.

این نظرسنجی نشان داد که ۶ درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده به "شخص دیگری" رأی می‌دهند و ۲ درصد نیز "بلاتکلیف" هستند. در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان در مورد رقابت احتمالی بین بایدن و "ران دسانتیس" فرماندار فلوریدا و سناتور جمهوری خواه میت رامنی از ایالت یوتا سوال شد.

بایدن در این نظرسنجی دسنتیس را با ۴۸ درصد شکست داد. میت رامنی در مقابل بایدن حتی بدتر عمل کرد و تنها ۲۳ درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده از سناتور جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری فرضی حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۲ درصد از بایدن در این رقابت حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش نیوز ویک، نظرسنجی جداگانه‌ای که روز جمعه توسط شبکه ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست منتشر شد نشان داد که میزان محبوبیت بایدن از اواخر ماه ژوئن تا آغاز ماه سپتامبر به شدت کاهش یافته است در حالی که میزان محبوبیت بایدن در ۳۰ ژوئن ۵۰ درصد بود، از اول سپتامبر به ۴۴ درصد کاهش یافت.

بایدن در هفته‌های اخیر با انتقادات فزاینده‌ای روبرو شده است زیرا بحران‌های بیشماری دولت او را درگیر کرده است. رئیس جمهوری آمریکا به دلیل خروج آشفته آمریکایی‌ها، متحدان و پناهجویان افغان از افغانستان پس از نزدیک به ۲۰ سال جنگ در این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر نیز طی یک ماه گذشته، اگرچه عمدتاً به دلیل شک و تردید آمریکایی‌ها به واکسن‌ها ایجاد شده، و نیز شمار بی سابقه پناهجویان و مهاجران غیرقانونی همچنان به مرز جنوبی ایالات متحده افزایش یافته است. در همین حال، متحدان ترامپ به پیشنهاد خود مبنی بر نامزدی دوباره وی در سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهند. جیسون میلر مشاور ارشد سابق ترامپ گفت که امکان حضور ترامپ بین ۹۹ تا ۱۰۰ درصد است. میلر افزود که فکر می‌کند ترامپ قطعاً در سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 519630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.