نصب ۱۰۰ لانه پرنده در پارک صفه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از نصب ۱۰۰ لانه پرنده در پارک صفه با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این اقدام توسط شهرداری منطقه پنج با همکاری انجمن پرنده‌شناسی و حفاظت پرندگان آوای بوم انجام شده است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط اکوسیستم پارک کوهستانی صفه و شرایط طبیعی این کوه در صدد انجام اقداماتی برای حفظ ۸۳ گونه پرنده شناسایی شده در این کوه از جمله گنجشک، سار، مگس گیر خال دار، دم سرخ و سیاه برآمدیم که اغلب مهاجر هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه کوهستانی صفه جزء پارک‌های دوستدار پرندگان به شمار می‌آید، تصریح کرد: لانه‌سازی و نصب آن‌ها در پارک صفه با هدف حمایت از زیست پرندگان، جذب و لانه‌گزینی بهتر و کمک به تکثیر و افزایش پرندگان و فرهنگ‌سازی و آموزش مردم در این خصوص انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰ لانه پرنده با ارتفاع سه تا پنج متر از سطح زمین روی درختان پارک کوهستانی صفه در حال نصب است، خاطرنشان کرد: لانه‌ها با دهانه ورودی متناسب و اندازه استاندارد ساخته شده و جهت حفظ محیط زیست با سیم به درختان نصب می‌شود. پیش از این نمونه این لانه‌ها در مسیر تله کابین صفه نصب شده بود.

کد خبر 519616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    با سپاس از زحمات شما من کوهنوردی میکنم این همه زحمت میکشیند لطف کنید در مسیر توتستان مسیر تلکابین که ون ها حرکت میکردند درختان همه تشنه اند خیلی از درختان 20ساله میبرند لطفا اول درختان را اب دهیند فرق ببین درختانی که در مسیر پارک هستند با اونطرف نگذاریند که کمتر در چشم رهگذران هستند البته بازم سپاسگذارم در این شرایط بحرانی زحمت میکشیند