ایران به عنوان مدعی برای جام جهانی فوتسال می‌رود/ زمان انتقاد نیست

«جام جهانی جای بزرگان است و حق اشتباه نداریم، تیم‌هایی که از لحاظ رنکینگی پایین هستند مانند آنگولا و همه فکر می‌کنند فوتسال ضعیفی دارند تیم‌های بزرگ را به چالش می‌کشانند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتسال ایران از ۲۱ شهریور ماه کار خود را در جام جهانی آغاز می‌کند. تیم ملی فوتسال در آخرین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال که در کلمبیا برگزار شد موفق شد با حذف برزیل پرافتخارترین تیم جهان در مرحله حذفی به پدیده مسابقات تبدیل شود و در نهایت با پیروزی در برابر پرتغال در دیدار رده‌بندی به مقام سوم این جام دست یابد که امسال در قالب یک مدعی در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

علیرضا صمیمی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال اعتقاد دارد تیم ملی در شرایط حساسی است، کارشناسان فوتسال، مربیان، پیشکسوتان و ورزشی نویسان در حال حاضر باید حمایت کنند و زمان انتقاد نیست.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این دروازه‌بان ملی در خصوص لیگ برتر و تمرینات تیم ملی داشته که در ادامه می‌خوانید:

لیگ برتر فوتسال در این چند هفته‌ای که برگزار شد چگونه بود؟

لیگ برتر فوتسال شکل واقعی را به خود نگرفته است، تنها سه بازی انجام شد و تیم‌های مدعی مثل کراپ، گیتی پسند، سن ایچ، مس و مقاومت نشان دادند خوب هستند ولی شکل واقعی لیگ بعد از چهار الی پنج هفته مشخص خواهد شد. واقع‌بینانه بخواهیم نظر دهیم چند تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند و دیگر تیم‌ها از لحاظ بازیکن و ساختاری فقط در حد ماندن در لیگ هستند.

ایران به عنوان مدعی برای جام جهانی فوتسال می رود/ زمان انتقاد نیست

امسال لیگ جذابی را شاهد هستیم، زیرا حدود پنج تیم مدعی هستند و با توجه به اینکه دیگر مسابقات به صورت پلی‌آف برگزار نمی‌شود، تیم‌ها حق اشتباه ندارند و با یک باخت امکان دارد چند رده سقوط کنند، برای مشخص شدن قهرمان باید تا آخرین بازی صبر کرد.

چه نظری راجع به حمید بی‌غم سرمربی مس سونگون دارید؟

بی‌غم مس را به قهرمانی ایران و آسیا رساند، نشان داده مربی توانمند و کار بلدی است که از حضور او در تیم لذت می‌بریم. هدف باشگاه با بی‌غم جز قهرمانی چیزی نیست.

بی‌غم می‌تواند بازهم مس سونگون را به قهرمانی در آسیا برساند؟

تمام تمرکز باشگاه روی قهرمانی مجدد است، اما امسال کار سختی داریم زیرا رقیب ما دیگر فقط گیتی پسند نیست و باید رو در روی پنج تیم مدعی قرار بگیریم. بازیکنان مس توانایی بالایی دارند که با حضور بی‌غم و اعضای جدید می‌توانیم نتیجه‌ای در شأن باشگاه مس سونگون کسب کنیم.

شرایط تیم ملی قبل از جام جهانی چگونه است؟

شش هفته قبل از شروع لیگ تمرین کردیم و اردوها را پشت سر گذاشتیم. قرار بود چهار هفته از بازی‌های لیگ بگذرد و بعد از آن برای تمرینات ملی برویم که با وجود شش روز تعطیلی سه بازی در لیگ انجام دادیم و مفید بود. تورنمنت تایلند آمادگی تیم ملی را بالا برد و قهرمان شدیم. بازی که با بلاروس داشتیم شبیه سازی بازی با صربستان بود.

بازیکنان انگیزه زیادی دارند، با چند نفر از آنها مقام سوم دوره قبل جام جهانی را به دست آوردیم و امیدواریم این مقام را ارتقا دهیم. بازیکنان جوان از خود لیگ به تیم ملی اضافه شدند که اغلب اولین دوره جام جهانی را تجربه می‌کنند، ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان هستیم که اگر مشکل خاصی پیش نیاید در فینال حضور خواهیم داشت.

بازی با بلاروس خوب بود؟

دوبازی قبل از جام جهانی با بلاروس انجام دادیم که حساس و مهم بود، تمام کارهای تاکتیکی و ارنج اصلی تیم را کار کردیم. در مشهد یک شکست مقابل بلاروس داشتیم، تیم فیزیکی است و برای بازی با صربستان شبیه سازی ایجاد شد. در گلزنی و دفاع عملکرد خوبی داشتیم و از تورنمنت تایلند بهتر بودیم.

امیدوارم مسیر و پیشرفت ادامه دار باشد تا در جام جهانی نتایج خوب بگیریم، بلاروس تیم خوبی بود و با اختلاف بردن این تیم نشان دهنده قدرت ایران و هشدار برای حریفان بود. یک هفته قبل از جام جهانی در رنکینگ فیفا یک پله بالا آمدیم و پنجم دنیا شدیم که حق ایران بیشتر از این است.

جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید، ایران شانس قهرمانی دارد؟

جام جهانی جای بزرگان است و حق اشتباه نداریم، تیم‌هایی که از لحاظ رنکینگی پایین هستند مانند آنگولا و همه فکر می‌کنند فوتسال ضعیفی دارند تیم‌های بزرگ را به چالش می‌کشانند.

همه اهالی فوتسال می‌گویند بازی با آمریکا راحت است، اما این‌جوری نیست و آن تیم هم تمرین داشته است. ۲۴ تیم خوب به جام جهانی می‌آیند و یک بازی آسان نمی بی نم، آرزو داریم در فینال باشیم و این توانایی را در بازیکنان وجود دارد، اگر بازیکنان خودشان باشند و توپ برای ما بچرخد می‌توانیم در فینال جام جهانی حاضر باشیم. سال‌های قبل ایران را به عنوان یک شگفتی ساز می‌دیدند ولی امسال به عنوان یک مدعی که کار ما سخت می‌شود.

برخی کارشناسان و مربیان فوتسال اعتقاد دارند جوان‌گرایی در تیم ملی کم بوده، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

اول باید تعریف از جوان‌گرایی مشخص شود و بعد از آن انتقاد صورت بگیرد. شش الی هفت بازیکنی که درتیم ملی هستند که اولین دوره جام جهانی خود را می‌آیند و این یعنی فرد جوان است. یک سری مربی هستند قبل از اینکه مسابقات شروع شود از جوان‌گرایی صحبت می‌کنند ولی وقتی می‌خواهند تیم خود را تشکیل دهند از بازیکنان ملی که سن بالا دارند یا افرادی که از تیم ملی خداحافظی کردند استفاده می‌کنند.

ایران به عنوان مدعی برای جام جهانی فوتسال می رود/ زمان انتقاد نیست

بازیکنی که ۲۰ سال داشته باشد نخست باید چند بازی ملی با تیم‌های درجه دو انجام دهد تا ببیند توانایی بازی ملی دارد بعد از آن خود را برای بازی‌های بزرگ آماده کند زیرا بازی‌های باشگاهی و ملی تفاوت زیادی دارد. وقتی در یک تیم باشگاهی بازیکن اشتباه می‌کند یک شهر یا یک منطقه ناراحت می‌شوند، اما در تیم ملی جای اشتباه نیست زیرا بحث یک کشور و یک پرچم است. ناظم با یک شیب ملایم جوان‌گرایی انجام داده است و ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه هستیم.

آیا حواشی فوتسال تیم ملی را تحت تأثیر قرار داده است؟

خودم حواشی را پیگیری نمی‌کنم ولی حضور یک آدم با قدرت فوتسالی در تیم ملی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد، اما اینکه چه کسی است روی روند من علیرضا صمیمی تأثیری ندارد زیرا هدف من موفقیت در جام جهانی است. عزیزی خادم در اولین اردویی که داشتیم صحبت‌هایی کرد و یکسری قول در رابطه با نیازهای اولیه ما داد که عملی شده و امیدوارم دیگر قول‌ها هم عملی شود، تیم ملی فوتسال افتخارات زیادی دارد که مسئولین باید نگاه ویژه‌تری به آن داشته باشند.

حرف آخر؟

تیم ملی در شرایط حساسی است، کارشناسان فوتسال، مربیان، پیشکسوتان و ورزشی نویسان در حال حاضر باید حمایت کنند و زمان انتقاد نیست. باید همه همدل باشیم تا نتیجه بگیریم، یک تیتر و حرف نامناسب می‌تواند روی تیم ملی تأثیر گذار باشد. اگر تیم ملی فوتسال بتواند در جام جهانی نتیجه خوبی بگیرد آثار مثبت آن برای کل فوتسال ایران است پس زمان همدلی و دادن انرژی مثبت رسیده است.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 519597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.