روزانه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی جمع آوری می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در حال حاضر قم تنها شهری بوده که همه پسماندهای پزشکی آن بی‌خطر سازی و سپس دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به شیوع کرونا و افزایش پسماندهای ویژه و عفونی اظهار کرد: زباله‌های ویژه و عفونی و پزشکی از طریق ناوگان جداگانه‌ای جمع‌آوری و در کلیه مراحل، پسماندها بی‌خطرسازی و دفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این پسماندها درون بیمارستان‌ها بی‌خطر سازی می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر ۹ بیمارستان از ۱۰ مجموعه درمانی قم تجهیزات بی‌خطر سازی دارند و ناوگان جداگانه‌ای این زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: بخشی از درمانگاه‌ها و مطب‌ها که تجهیزات بی‌خطرسازی ندارند پسماند آن‌ها نیز پس از جمع‌آوری بی‌خطرسازی می‌شود، در حال حاضر نیز تنها شهری هستیم که همه پسماندهای پزشکی را بی‌خطر سازی و سپس دفن می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی به‌طور روزانه جمع‌آوری می‌شود که با توجه به شرایط این میزان تغییر می‌کند، گفت: در شرایط کرونا گاهی این میزان به ۱۱ تن نیز رسیده است.

میرابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پسماندهای بی‌خطر بیمارستان‌ها مانند بخش آشپزخانه که نگرانی بهداشتی نداشته جداگانه دفن می‌شوند و بخش‌های آزمایشگاهی و درمانی تفکیک شده تا مدیریت بهتری روی آن انجام شود.

کد خبر 519538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.