نقش دلالان بر افزایش نوسانات قیمت خودرو در بازار

دلالی در جای جای دنیای مسکن و خودرو ریشه دوانده است و به سختی می‌توان دست افرادی که تمام دغدغه‌شان از خرید و فروش خودرو سود بادآورده است را از این بازار قطع کرد.

وقتی پای خرید و فروش خودروهای نو و صفرکیلومتر به میان می‌آید، این خودروسازان هستند که قیمت روز بازار را تعیین می‌کنند؛ اما این روزها که محدودیت ثبت‌نام برای خرید خودرو در نظر گرفته‌شده، حتی قیمت ماشین صفر را هم دلال مشخص می‌کند. دلال ممکن است یک صبح تا شب قیمت روز خودرو را در بازار چند برابر بالاتر از مقدار واقعی آن تعیین کند؛ اما چطور دلال قدرت این را دارد که نرخ بازار خودرو را جابجا کند؟

جالب است بدانید که وقتی صحبت از دلالی خودرو به میان می‌آید، بحث سر خرید و فروش یک یا چند خودرو توسط یک بنگاه اتومبیل یا افراد متفرقه مشغول به این کار نیست! در واقع دلالی در ایران به یک شغل تبدیل‌شده که می‌تواند با کلاه‌برداری، عوام‌فریبی و موج‌سواری عده‌ای را یک شبه مالک میلیون‌ها تومان کند. طبق آمار غیررسمی خرید و فروش دنیای خودرو، سود حاصل از خرید و فروش هر خودروی داخلی برای این افراد حداقل ۵ میلیون تومان است؛ اما برای خودروهای خارجی دلال‌ها لقمه را چرب‌تر می‌دانند و این حاشیه سود را به حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر معامله می‌رسانند.

افزایش افسارگسیخته قیمت روز خودرو صفر

قیمت روز خودرو صفر در کشور ما دستخوش عوامل زیادی است. برجام، تحریم‌ها، حوادث قبل و بعد انتخابات و نرخ ارز ازجمله مواردی هستند که می‌توانند یک شبه قیمت خودرو را به حد باورنکردنی تغییر دهند! قیمت ماشین‌های خارجی، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا و قیمت خودروهای داخلی که در بازار آزاد به خرید و فروش می‌رسند، به واسطه همین موارد هر روز تغییر می‌کنند و عملاً امکان برنامه‌ریزی برای خرید خودرو وجود ندارد.

در حقیقت قیمت روز خودرو خرید آن را برای افراد زیادی تبدیل به یک رؤیای دور از دسترس و آرزوی دست‌نیافتنی کرده و این موضوع بخش اصلی‌اش را مدیون دلالانی است که خرید و فروش را در این بازار به دست گرفته‌اند.

اما چطور می‌توان این افزایش افسارگسیخته و غیرقابل‌کنترل قیمت خودرو در بازار را کنترل کرد؟ آیا نخریدن خودرو راه‌حل مناسبی است؟ چه راه‌حل دیگری برای اینکه هم خرید و فروش خودرو وجود داشته باشد و هم نوسان قیمت قابل‌کنترل باشد وجود دارد؟ برای رسیدن به جواب این سوال، ابتدا باید تأثیر وجود دلالان را روی این بازار بررسی کنیم و سپس به دنبال راه‌حل باشیم.

تأثیر وجود دلالان بر قیمت خودروها

خرید و فروش خودرو صفر و کارکرده

این روزها شاهد این هستیم که یک جست کوچک و چند هزارتومانی ارز، بهانه را به دست دلالان داده تا قیمت خودرو را به طرز سرسام‌آوری افزایش دهند. بهانه این افراد هم واضح است، امروز نخری، فردا ارز گران‌تر می‌شود و مجبور هستید خودروی امروز را چند برابر گران‌تر بخرید.

حتی موج‌سواری دلالان گاهی از این هم فراتر می‌رود. گاهاً دیده شده که به خریداران نگرانی این را می‌دهند که در چند روز آینده، ممکن است خودرو کاملاً غیر موجود باشد و خرید و فروش آن به دلیل نوسانات بالای ارزی متوقف شود. به واسطه همین موج‌سواری‌ها، شاهد افزایش قیمت روزافزون خودرو در بازار هستیم.

تنها راه قطع کردن دست دلالان از بازار خودرو این است که؛ خرید و فروش آنلاین ماشین رونق بگیرد. در خرید آنلاین ماشین از خودرو ۴۵، این امکان برای همگان فراهم‌شده که خودروهای کارشناسی شده را بخرند؛ بنابراین موقع خرید خودرو دست دوم نگرانی از بابت اینکه عیوب خودرو پنهان شدن باشد و دلال فقط قصد فروش خودرو را شما داشته باشد ندارید.

در حقیقت خرید و فروش اینترنتی خودرو امکان بررسی کامل شرایط خودرو برای خرید، قیمت روز خودرو و خرید با مناسب‌ترین قیمت و معامله امن را برای شما فراهم می‌کند. این شرایط همان چیزی است که سال‌ها خرید خودرو کارکرده را ناممکن کرده بود! چون وضعیت سند خودروهایی که به دست دلالان معامله می‌شود اغلب نامشخص است، سرقتی بودن خودرو مشکوک است و هزاران مشکلاتی که باعث شده اغلب افراد عطای خرید خودرو دست دوم را به لقای آن ببخشند و فقط به سراغ خودروهای صفر بروند. با خودرو ۴۵ شما می‌توانید خرید خودرو را بی‌واسطه و با اطمینان خاطر انجام دهید و پرداخت آنی و انتقال سند را تجربه کنید.

آیا کنترل بازار خودرو ممکن است؟

کنترل بازار خودرو

هر اندازه که کنترل توسعه و گسترش بیماری سرطان در بدن ساده و ممکن باشد، کنترل بازار خودرویی که دلالان نقش کلیدی را در آن بازی می‌کنند هم امکان‌پذیر است. چون این گروه مافیایی سود خودشان را در گران‌تر نشان دادن ارزش خودروها می‌بینند. به همین خاطر حتی در پلتفرم‌های واسطه و هر جایی نشان از معامله خودرو باشد، رد پایی از دلالان دیده می‌شود؛ اما همیشه مسئله بدون راه‌حل نیست!

یکی از راه‌های اینکه دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو و ماشین جمع شود، پیوند بین خریدار خودرو و فروشنده خودرو است. وقتی فروش خودرو مخصوصاً فروش خودروهای دست دوم بدون واسطه امکان‌پذیر باشد، به مرور دست این گروه از بازار خودرو کوتاه می‌شود و خریداران می‌توانند با قیمت مناسب خودروی مورد نظرشان را تهیه کنند.

برای فروشندگان خودرو هم این یک فرصت بی‌نظیر برای فروش فوری خودروی‌شان است. وقتی خودتان بتوانید به خریداران واقعی متصل شوید، می‌توانید سریع‌تر ماشینتان را به فروش برسانید. چون اغلب دلالان سعی می‌کنند خودرو را تا مدت‌ها به اصلاح در آب‌نمک بخوابانند، تا در نهایت ماشین مورد نظر را به بالاترین قیمت ممکن به مشتری بفروشند.

از طرفی، معمولاً کسانی که قصد فروش سریع ماشینشان را دارند، به پول آن برای خرید خانه، خرید ماشین جدید و… نیازمندند. وقتی دست واسطه‌ها در کار باشد، احتمال دارد به اندازه‌ای معامله خودرو طول بکشد و حتی برای تأمین مبلغ خودرو زمان نیاز باشد، که فرد فروشنده ناچار شود قید معامله را بزند و به دنبال راه جایگزین برای تأمین مبلغ مورد نظرش باشد؛ اما به لطف پیشرفت تکنولوژی نیازی به پیدا کردن راه جایگزین ندارید!

ما در خودرو ۴۵ با این هدف که فروشنده خودرو را به خریدار واقعی آن متصل کنیم فعالیتمان را شروع کردیم. برای اینکه ماشین شما به موقع و با قیمت مناسب و منصفانه به فروش برسد، پیش شرط آن کارشناسی است. وقتی خودرو کارشناسی شده باشد، خریدار با علم به همه نقاط ضعف و قوت واقعی خودرو نسبت به خرید آن اقدام می‌کند.

تیم حرفه‌ای ما از ابتدای خرید و فروش خودرو تا تمام شدن معامله کنار شما هستند و تجربه جدیدی از خرید یا فروش آسان خودرو را برایتان رقم می‌زنند. برای فروش خودرو نیازی نیست که ساعت‌ها در خیابان‌ها و بنگاه‌ها بچرخید و زمان زیادی را صرف پیدا کردن مرکز مورد نظرتان کنید، با یک‌بار مراجعه به یکی از نمایندگی‌های خودرو ۴۵ ما کارتان را راه می‌اندازیم و در کمترین زمان خودروی شما را برایتان می‌فروشیم.

قبل از اقدام برای خرید یا فروش خودرو، می‌توانید از طریق سایت خودرو ۴۵ قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی را بر اساس مدل خودرو، سال سخت خودرو … مشاهده کنید. جالب است بدانید که می‌توانید اطلاعات شهری که در آن ساکنی هستید را وارد کنید و فقط خودروهایی که در محدوده شما هستند را مشاهده و خریداری کنید.

تجربه متفاوت خرید یا فروش خودرو را از خودرو ۴۵ بخواهید و به کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو کمک کنید.

کد خبر 519500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.