کمبود واکسن کرونا رفع می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز (شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور اظهار کرد: از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دوز به شرط تأمین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.

وی افزود: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دوز واکسن فراهم می‌شود و در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.

جهانپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ۶۰۰ دوز تزریق واکسن کرونا در کشور شده‌ایم.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز هفته گذشته، اعلام کرد: سرعت واکسیناسیون بالا رفته و و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه‌های شغلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.

به گفته وی تا کنون ۲۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده، افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است و در فاز ۴ واکسیناسیون زیر ۶۰ سال انجام می‌شود، که ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود و حدود ۸۴ میلیون دوز واکسن نیازمندیم که تعاملاتی خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می‌شود.

رئیسی افزود: اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و در شهریورماه تسریع می‌یابد. در برخی استان‌های مرزی ۴۰ سال به بالا، عشایر ۱۸ سال به بالا، برخی جزایر نیز ۱۸ سال به بالا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 519493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.