۵ هزار حلقه چاه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی حفر می‌شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: برای حل مشکل آب‌های سطحی نزدیک به ۵ هزار حلقه چاه در شهر حفر شده و همچنان احداث کانال‌های سطحی در دستور کار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی با اشاره به اهمیت هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در معابر شهر اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و بیش از ۸۰ درصد نقاط بحرانی آبگیر رفع شده است.

وی افزود: ایجاد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه در سال‌های اخیر در دستور کار مدیریت شهری بوده و تا حدود زیادی شاهد بهبود وضعیت بوده‌ایم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای دفع آب‌های سطحی نزدیک به پنج هزار حلقه چاه در شهر حفر شده و همچنان احداث کانال‌های سطحی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برخی از آبگرفتگی‌های سطح شهر به علت مشکلات فراشهری است تصریح کرد: تلاش‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی در سال‌های گذشته برای حل این مشکل صورت گرفته است ولی همچنان یکی از دغدغه‌ها با آغاز بارندگی‌ها، حل مشکلات این نقاط فراشهری است.

میرهادی از آمادگی کامل عوامل شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی سطح شهر خبر داد و افزود: یکی از مشکلات عمده در ایجاد آب‌گرفتگی‌ها، انسداد مسیرهای نهرهای شهری و متصل نبودن آن‌ها به یکدیگر است که نیاز بوده شهروندان در این زمینه با پرهیز از رهاسازی پسماندها و زباله‌ها، مجموعه مدیریت شهری را برای کاهش مخاطرات آب‌گرفتگی‌های احتمالی حمایت کنند.

کد خبر 519441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.