چه افرادی در سنگاپور دوز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؟

مقامات بهداشتی کشور سنگاپور اعلام کردند که افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان سنگاپوری پس از بررسی میزان ایمنی و تأثیرگذاری دوز سوم واکسن کرونا به این نتیجه رسیدند که لازم است افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که دارای نقص ایمنی شدید هستند، دوز تقویت کننده را تزریق کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

افراد مسن بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و به نظر می‌رسد که پس از دریافت دوز دوم نیز به میزان کافی در برابر ویروس کرونا در امان نخواهند بود. میزان آنتی بادی تولید شده در بدن پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش می‌یابد به همین دلیل لازم است افراد بالای ۶۰ سال دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تقریباً بین شش تا ۹ ماه پس از دریافت دوز اول تزریق کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان افراد دارای نقص ایمنی بسیار زیاد است، متخصصان باور دارند که این گروه از افراد باید دو ماه پس از دریافت دوز دوم، دوز تقویت کننده را دریافت کنند تا ایمنی کافی در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. البته افراد دارای نقص ایمنی باید پیش از دریافت دوز تقویت کننده با پزشک خود مشورت کنند.

دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. کشورهایی مانند انگلستان، آلمان و فرانسه قصد دارند دوز سوم واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز ضرورت استفاده از دوز تقویت کننده واکسن کرونا را برای افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند تأیید کرده است.

کد خبر 519409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.