دانمارک، کرونا را از لیست بیماری بحرانی حذف کرد

وزارت بهداشت دانمارک اعلام کرد که طبقه بندی کووید ۱۹ به عنوان "بیماری بحرانی اجتماعی" در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ پایان می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت تصمیم پایان "طبقه‌بندی کووید ۱۹ به عنوان بیماری بحرانی اجتماعی" در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ را با مشورت مقامات بهداشتی و متخصصان کمیسیون اپیدمی این کشور گرفته است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، این روند در نتیجه واکسیناسیون موفقیت‌آمیز و کنترل شدید اپیدمی اتخاذ شده است.

هیچ مبنای قانونی برای حفظ محدودیت‌ها وجود ندارد

طبقه‌بندی محدودیت‌ها و اقداماتی مانند ممنوعیت تجمع، الزامات ماسک صورت و همراه داشتن پاسپورت کرونا که سفر به سایر کشورهای دیگر را امکانپذیر می‌کرد، پس از ۱۰ سپتامبر دیگر معتبر نخواهد بود.

در ماه ژوئن، دولت دانمارک برنامه خود را برای حذف تدریجی همه محدودیت‌های COVID تا ماه سپتامبر ارائه کرد. در آن زمان، تنها استثنا مربوط به برگزاری رویدادها و تفریحات شبانه با ظرفیت دو هزار تماشاگر بود.

در حال حاضر، تصمیم دولت به این معنی است که تمام محدودیت‌ها برداشته می‌شود زیرا طبقه‌بندی COVID-19 به عنوان یک بیماری بحرانی اجتماعی حذف شده و دیگر مبنای قانونی برای حفظ محدودیت‌ها وجود ندارد.

همه‌گیری کرونا تحت کنترل است / افزایش‬ میزان واکسیناسیون

وزیر بهداشت مگنوس هونیک در مورد خبر خوب کنترل همه‌گیری کرونا، گفته است: "همه‌گیری ویروس کرونا تحت کنترل است چرا که اکنون شاهد میزان بالایی از واکسیناسیون هستیم بنابراین در ۱۰ سپتامبر ما می‌توانیم بعضی از قوانین خاصی را که در مبارزه با COVID-19 معرفی کرده بودیم کنار بگذاریم. دولت قول داده است که اقدامات محدودیتی را دیگر اعمال نکند. "

با وجود این، هونیک تصریح کرد که این اپیدمی هنوز در جهان شایع است؛ این بدان معناست که اگر کووید ۱۹ مجدداً گسترش یابد و تهدیدی برای جامعه ایجاد کند دولت در معرفی قوانین جدید تردید نخواهد کرد.

دانمارک، کرونا را از لیست بیماری بحرانی حذف کرد

کد خبر 519395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.