توزیع پلاستیک‌های قرمز رنگ در اصفهان ویژه جمع‌آوری پسماندهای کرونایی

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری مکانیزم جدایی برای‌ جمع‌آوری پسماندهای کرونایی ندارد، اما پلاستیک‌های قرمز رنگی را ویژه بیماران کرونایی که در منزل درمان می‌شوند تهیه کرده تا پس از بیرون قرار داده شدن از منزل توسط شهروندان، آن‌ها را جداگانه جمع‌آوری و دفن می‌کند.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلاستیک قرمز رنگ تنها در شهرداری اصفهان برای دفع پسماند بیماران کرونایی که در منزل خود را درمان می‌کنند، تهیه شده است.

وی با بیان اینکه سازمان پسماند زباله‌های عفونی را از زباله‌های شهری تفکیک و دفن می‌کند، ادامه داد: پسماندهای عفونی و پزشکی توسط پیمانکاران دانشگاه علوم پزشکی حمل شده و در سایتی که شهرداری پیش‌بینی کرده به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود دانش کم علمی نسبت به ویروس کرونا و احتمال سرایت این بیماری از طریق زباله‌ها، شهرداری اصفهان با پیش‌بینی پلاستیک‌های قرمز رنگ، برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی گفت: رعایت نکات مربوط به جداسازی وسایل و لوازم مصرفی درمان و پیشگیری از شیوع کرونا از سوی شهروندان می‌تواند چرخه انتقال ویروس را کاهش داده و در راستای کاهش شیوع این بیماری مؤثر باشد.

کد خبر 519358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.