تائید واکسیناسیون توسط مجمع جهانی فقه اسلامی

مجمع جهانی فقه اسلامی اعلام کرده است که واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-۱۹ طبق قانون شریعت مجاز است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در سراسر جهان در تلاش بودند واکسن کرونا را تولید کنند، مسلمانان جهان درباره تزریق واکسن کرونای شرکت‌های خارجی به دلیل استفاده احتمالی از ژلاتین خوک در آن‌ها ابراز نگرانی کرده بودند.

کشورهای مسلمان مانند هند نگرانی خود را در مورد استفاده از محصولات گوشت خوک در واکسن‌های تولید شده ابراز کرده بودند، زیرا استفاده از گوشت و فرآورده‌های خوک در دین‌های اسلام و یهودیت حرام است. پیش از این اعلام شده بود که ژلاتین خوک به طور گسترده به منظور ایمن و مؤثر ماندن واکسن کرونا در جریان حمل و نقل و نگهداری به کار گرفته می‌شود.

شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های فایزر، آسترازنکا و مدرنا ادعای استفاده از ژلاتین خوک را رد کردند و اعلام کردند که در تولید واکسن‌های کرونا از محصولات مربوط به گوشت خوک استفاده نشده است.

اخیراً مجمع جهانی فقه اسلامی نیز اعلام کرده است که واکسیناسیون در برابر بیماری کووید -۱۹ طبق قانون شریعت مجاز است زیرا هیچ کدام از شش واکسنی که مجوز استفاده اضطراری از سمت سازمان جهانی بهداشت (WHO) دریافت کرده‌اند حاوی ترکیبات حیوانی نیست.

کد خبر 519327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.