نظر کمیته علمی کرونا درباره بازگشایی مدارس و برگزاری مراسم اربعین

دبیر کمیته علمی کشوری کووید -۱۹، درباره شرایط و توصیه‌های علمی برای بازگشایی مدارس و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین توضیح داد.

به گزارش ایمنا، عاطفه عابدینی درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونا در کشور، اظهار کرد: بحث بازگشایی مدارس یک تصمیم اجرایی است. از نظر ما اگر واکسیناسیون به سطح مناسبی رسیده باشد، شاید سطح ایمنی جامعه قبول کند که یکسری مراکز و فضاها بازگشایی شود. با این حال لازم است که پیک پنجم هم کنترل شده باشد و موتاسیون جدیدی هم نداشته باشیم؛ بنابراین اکنون برای اظهارنظر قطعی در این زمینه زود است.

عابدینی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: در حال حاضر در دنیا واکسن‌هایی برای کودکان مطرح شده و چند پلتفرم تأیید شده در دنیا وجود دارد. به عنوان مثال سینوفارم را تا سه سالگی می‌توان تزریق کرد، فایزر مجوز تزریق در نوجوانان را اخذ کرده، اما هنوز باید منتظر باشیم که جواب مطالعات این واکسن‌ها استخراج شود و بعد در ایران هم در این زمینه تصمیم‌گیری شود. واکسن پاستور هم گفته شده که تا ۱۲ سال می‌توانند تزریق کنند که البته فعلاً در کوبا مجوز گرفته است.

وی درباره برگزاری مراسم اربعین در شرایط فعلی کشور و رفتن زائران به عراق، گفت: این موضوع بستگی به مدل شیوع اپیدمی کووید در عراق و ایران دارد و نمی‌توان از اکنون درباره آن اظهارنظر کرد. با توجه به اینکه سعی می‌شود تا حد ممکن پروتکل‌ها رعایت شود، تصمیمات هم در همان زمان گرفته می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه همیشگی ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ بنابراین اکنون نمی‌توان ۱۰۰ درصد گفت که مراسم اربعین برگزار شود یا خیر؟ بلکه باید ببینیم وضعیت اپیدمی به چه صورت پیش می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 519238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 0
    تورابه امام حسین ع راه کربلارابازکنید دلتنگ کربلاییم تنها امیدمان به کربلاست