ایران یک- سوریه صفر/ گام اول به سوی قطر با یک برد اقتصادی

تیم ملی ایران با پیروزی برابر سوریه ۳ امتیاز روز اول مسابقات مقدماتی جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ملی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

هفته نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منطقه آسیا- گروه A

دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه

ورزشگاه: آزادی

گل‌: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۵۶) از ایران

اخطار: شجاع خلیل زاده (دقیقه ۳+۴۵)، میلاد محمدی (دقیقه ۶۳)، مهدی طارمی (دقیقه ۸۱) از ایران- اسرا حمویه (دقیقه ۱۷)، خالد کروداغلی (دقیقه ۷۶) از سوریه

ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، علیرضا جهانبخش (۸۷- کریم انصاری فرد)، احمد نورالله‌ی، مهدی طارمی، وحید امیری، حسین کنعانی زادگان، سامان قدوس (۴۶- میلاد محمدی)، جعفر سلمانی (۴۶- صالح حردانی)، علی قلی زاده (۷۳- مهدی ترابی) و میلاد سرلک (۳۱- سعید عزت اللهی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه (۹۱- محمود الباهر)، عمر خربین، محمود المواس، محمد عثمان (۶۰- علا دالی)، ثائر کروما، خالد کروداغلی (۹۱- فهد یوسف)، عبدالرحمن اویس (۷۵- آیاس عثمان)، اسرا حمویه (۷۵- احمد اشکر) و موید الخولی

سرمربی: نزار محروس

داور: ریوجی ساتو (ژاپن)

شرح بازی:

در اولین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ایران در حالی در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه بود که اسکوچیچ سرمربی، هاشمیان مربی، حاج صفی کاپیتان و آزمون بهترین مهاجمش را به دلایل مختلف در اختیارنداشت.

ایران بازی را در نیمه نخست چندان خوب دنبال نکرد و به جز چند موقعیت نصفه و نیمه نتوانست دروازه سوریه را تهدید کند و می‌توان گفت در نیمه نخست موقعیت‌های سوریه با وجود مالکیت توپ کمتر، بسیار خطرناک‌تر از ایران بود.

در نیمه دوم و با تغییراتی که کادر فنی در دفاع راست و چپ داد بازی ایران شناورتر شد و روی یک از موقعیت‌ها قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی در نیمه دوم این علیرضا جهانبخش بود که با کمک مدافع سوریه توپ را وارد دروازه سوریه کرد تا گل ۳ امتیازی ایران به ثمر رسیده باشد.

سوریه پس از گل پیش کشید و دیگر دست از بازی تأخیری و دفاعی کشید و در سوی دیگر ایران با کنترل بازی سعی در حفظ نتیجه داشت که البته تیم موفق در این میان ایران بود تا ۳ امتیاز ارزشمند روز اول برای ایران به دست بیاید.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۶- ایران) - روی پاس بلند خلیل زاده به سمت راست، حردانی با یک پاس تک ضرب زیبا قلی زاده را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد تا او با یک ارسال بیرون پا طارمی را در محوطه جریمه صاحب توپ کند و او در حالی که پشت به دروازه قرار داشت توپ را برای جهانبخش بکارد و ضربه او پس از برخورد به مدافع سوریه وارد دروازه سوریه شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- کرنر ارسالی قدوس در مرکز محوطه جریمه سوریه با پرواز آزادانه ضربه سر خطرناک شجاع خلیل زاده همراه شد اما ضربه او با اختلافی کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵- توپ در محوطه جریمه به عمر خربین رسید و او پس از اینکه به راحتی شجاع خلیل زاده را پشت سر گذاشت صاحب موقعیت بسیار خوب گلزنی شد اما ضربه خطرناک او با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی رد شد.

دقیقه ۲۱- ارسال زمینی قدوس از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه نه چندان محکم جهانبخش همراه شد که توپ در دستان دروازه‌بان سوریه قرار گرفت.

دقیقه ۳+۴۵- ضربه ایستگاهی خطرناک عمر خربین با واکنش خوب بیرانوند راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

تیم ملی ایران پس از ۱۳ سال موفق شد سوریه را در یک بازی رسمی شکست دهد.

بهترین بازیکن:

علیرضا جهانبخش در روزی که تحرک بسیار خوبی در خط حمله داشت و گل ۳ امتیازی بازی را هم به ثمر رساند، بهترین بازیکن دیدار بود.

کد خبر 519147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.